Kickstart
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NACHT 1 | DAG 1

+6
The Painted Lady
Cricket
Lightning
BlueOreo
Lone Wanderer
Lacernella Rubra
10 plaatsers

Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty NACHT 1 | DAG 1

Bericht van Lacernella Rubra do 6 feb 2014 - 20:14

Onder een met sterren gevulde hemel genoot het dorpje Wakkerdam van een welverdiende, rustige nacht. Iedereen lag rustig te slapen en te snurk-... hé, wat was dat? Een bewoner van Wakkerdam liep met zijn boog door de straten. Zou hij...? Oh, nee, ik zie het al! Het is Cupido, die er voor zorgt dat er wat liefde komt in het kleine Wakkerdam.

Nadat Cupido zijn pijlen had gericht op twee mensen die hij aan elkaar wilde koppelen, omdat ze hem een mooi stel leken, keerde de rust weer terug in Wakkerdam. Nouja, behalve in dat ene huisje dan, waar de geliefden elkaar... eh... de liefde verklaarden.

Ergens in een ander huisje in Wakkerdam, was inmiddels de Ziener wakker geworden. Hij kreeg de neiging om eens bij de buren te gaan gluren en pakte zijn zienersgereedschappen er eens bij. Toen hij had gezien wat hij wilde zien, blies hij zijn kaars uit en ging hij weer slapen. Morgen beloofde een intensieve dag te worden, daar was hij van overtuigd!

Vreemd genoeg bleef het niet lang rustig in het pitoreske dorpje, dat normaal toch echt bekend stond om zijn nachtelijke stiltes. Oké, oké, stil was het wel, maar of dat nou een goed teken is? Twee ongure schepsels slopen door de straten van Wakkerdam. Brrr, weerwolven! Bij een houten deur bleven ze staan, snoven en keken elkaar veelbetekenend aan. Eén van beide likte zijn lippen, de ander sprong alvast door de ruit naar binnen. Glas kletterde op de grond en wekte de bewoner van het huisje, maar het was al te laat: de tweede wolf drong het huisje in en gezamelijk stortten de monsters zich op hun slachtoffer.

Er was een heks in Wakkerdam. Dat wist niemand, behalve de heks zelf. Deze heks beschikte over een drankje om de doden tot leven te wekken, maar ze leefde niet op goede voet met het slachtoffer (in feite was ze altijd jaloers geweest op diens jeugdige schoonheid), dus het was maar de vraag of ze haar zou redden... Daarnaast had ze nog een vergif tot haar beschikking, waarmee ze iemand anders kon doden. Tsja, als de heks deze avond in een slechte bui was, dan kon het maar zo een nare avond worden voor één van de inwoners van Wakkerdam.

Kukeleku!

De haan kraaide het hele dorp wakker en werd al snel vergezeld door een hevig gegil. CCDragon’s huisje was van binnen een puinhoop en er lag veel bloed op de grond en bovendien was het meisje zelf nergens te bekennen. Of... was dat nou een vinger die daar lag?!

Het dorp was in rep en roer, niet alleen vanwege de dood van hun geliefde Burger, maar ook vanwege de verdwijning van de burgemeester! Die was namelijk in alle vroegte het dorp uitgevlucht, toen hij doorkreeg dat er problemen waren (en problemen, daar hield de burgemeester niet van!).

‘We moeten een nieuwe burgemeester kiezen!’ riep één van de bewoners van Wakkerdam. En velen stemden daarmee in. ‘Laten we democratisch stemmen!’


OOC

Het is nu dus tijd om een burgemeester te kiezen! Jullie mogen in dit topic (IC) discussies aangaan over wie er geschikt is voor het burgemeesterschap en wie niet. Morgenavond wordt de burgemeester gekozen, dus als je nu al weet dat je voor die tijd weinig tijd hebt om te posten, zorg dan dat je in ieder geval kort je voorkeur bekendmaakt!

Wees verstandig en laat NIET doorschemeren welke rol je hebt!

(Vragen s.v.p. NIET in dit topic plaatsen, maar in het uitlegtopic of via PM naar mij.)
Lacernella Rubra
Lacernella Rubra
Moderator

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anita

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van Lone Wanderer do 6 feb 2014 - 21:13

Onder de stemgerechtigden bevond zich een eenzame wandelaar. Zij bekeek de andere aanwezige dorpsbewoners aandachtig en woog voor zichzelf af wie ze vertrouwde en wie niet. Erg veel kon ze nog niet opmaken uit de gezichtsuitdrukkingen die ze zag, dus moest ze puur op intuïtie af gaan: 'Ik denk dat Blue Oreo een uitstekende burgemeester zal zijn!'
Lone Wanderer
Lone Wanderer

Aantal berichten : 177
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anja

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/forum

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van BlueOreo do 6 feb 2014 - 21:26

Geschrokken luisterde het meisje naar de mededeling. Vannacht was er een burger vermoord.. Een onschuldige burger! Ongemakkelijk keek ze rond toen ze hoorde dat ook de burgemeester was verdwenen. Waarschijnlijk was hij hem gepeerd, aangezien er geen sporen van een andere aanval waren.  'Ik denk dat Blue Oreo een uitstekende burgemeester zal zijn!' Hoorde ze vanuit de menigte. Een beetje verlegen glimlachte ze naar Lone Wanderer. "Volgens mij doet Bolovesjayjay het veel beter hoor.." Stamelde ze.
BlueOreo
BlueOreo

Aantal berichten : 229
Registratiedatum : 15-12-13
Leeftijd : 23
Naam : Bregje

http://blueoreo.deviantart.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van Lightning do 6 feb 2014 - 22:04

Er was iemand dood en dat zorgde voor oproer. Ook Lightning stond buiten, met de andere dorpelingen. Hun burgemeester was hem ook nog eens gevlucht, wat de situatie er niet beter op maakte. Er werden al enkele suggesties geroepen voor een nieuwe burgemeester en ze moest toegeven dat er al wat geschikte personen genoemd waren. "Ik denk, net als Lone Wanderer, dat Blue Oreo een goede burgemeester zou zijn," sprak ze helder. Misschien was het een verkeerde gok, maar daar kwamen ze dan nog wel achter.
Lightning
Lightning

Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 29
Naam : Wazz

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van Cricket do 6 feb 2014 - 23:48

Tussen de dorpelingen stond ook Cricket te luisteren naar de mededelingen die gedaan waren. Het was natuurlijk vreselijk nieuws dat er een dorpeling dood was en de lafaard van een burgervader die ze hadden, was ervandoor gegaan. Zwijgend luisterde ze naar de woorden die uitgesproken waren. Een nieuwe burgermeester moest immers gekozen worden. "Ik denk dat ik de mening van Lightning en Lone Wanderer deel," Sprak Cricket op heldere toon, "Ik denk dat Blue Oreo een goede burgermeester zal zijn. "
Cricket
Cricket
Admin

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 08-12-13
Woonplaats : Apeldoorn
Naam : Babs

https://kickstart.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van Lacernella Rubra za 8 feb 2014 - 9:02

Na een hevige discussie, waarin sommige bewoners wel, en anderen niet, hun mening lieten horen en het uitschreeuwden voor Blue Oreo, Bolovesjayjay en Marieksel, kwam uiteindelijk naar voren dat de meeste mensen de overrompelde Blue Oreo het beste vonden passen in de rol van burgemeester.

Gefeliciteerd Blue Oreo! Vanaf deze dag ben jij de burgemeester van Wakkerdam!

Blue Oreo was nog maar net aangesteld, toen er meteen al geopperd werd dat er iemand aan de galg moest worden gehangen. 'We moeten de dader aan de galg hangen!' riep een bewoner en al gauw klonken er instemmende kreten en beschuldigingen.

Wie verdenken jullie van de moord op de geliefde CCDragon? Vanaf nu mogen jullie je speculaties posten en andere proberen over te halen te stemmen op de persoon die jij verdenkt.

Deze speculatieronde zal tot zondagavond duren, daarna zullen we gaan stemmen voor wie er écht aan de galg moet komen te hangen.
Lacernella Rubra
Lacernella Rubra
Moderator

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anita

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van BlueOreo za 8 feb 2014 - 10:58

Nee.. Ze was nog maar net burgemeester, en nu moest er al iemand aan de galg hangen?! "Ik verdenk The painted lady!" Riep ze, om zo snel mogelijk van dit moment verlost te zijn. Een aantal andere burgers schreeuwde andere namen. Degene die het meest was genoemd werd naar de galg geslepen. Blue Oreo wendde haar blik snel af toen de planken onder de galg verdwenen.

~2 stemmen voor deze dame
BlueOreo
BlueOreo

Aantal berichten : 229
Registratiedatum : 15-12-13
Leeftijd : 23
Naam : Bregje

http://blueoreo.deviantart.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van The Painted Lady za 8 feb 2014 - 11:43

Het had lang geduurd, maar uiteindelijk besloot The painted lady om haar huis te verlaten. Deze ochtend had ze het nieuws gehoord over de vermoorde CCDragon. De burgemeester was er die zelfde ochtend nog vandoor gegaan en daardoor was er nu zoveel commotie op het plein. Ze gingen stemmen voor een nieuwe burgemeester, maar The Painted Lady boeide dat eigenlijk niet zoveel. Ze wou geen burgemeester worden en had op dit moment al helemaal geen zin om op iemand te stemmen. Als ze echt moest dan had ze wel op blueoreo gestemd. Die vrouw had altijd wel iets leidend gehad. Op dit moment had The Painted Lady meer behoefte om een kaarsje op te steken voor die arme CCDragon.

Nadat het kaartje aan was en ze een gebedje voor CCDragon had gedaan ging ze weer terug naar buiten. Toen ze buiten kwam hoorde ze nog net dat Blueoreo gekozen was tot burgemeester. Dat was mooi, dacht ze bij zichzelf. Maar dat geruste gevoel was maar voor korte duur. BlueOreo wijste met haar vinger naar haar. 'jij moet hangen. Jij hebt CCDragon vermoord.' Stom verbaast gaapte ze BlueOreo aan. Even moest het tot haar doordringen. Waar sloeg dit op. Al gauw veranderde haar verbazing in boosheid. 'En waarom verdenk je mij? Wat zijn je bewijzen? Wel heel makkelijk om direct op mij te wijzen. Wat heb je te verbergen Blueoreo om direct een ander onschuldige burger aan te wijzen. Nee hoor, als het aan mij ligt hang jij Bleuoreo en dat terwijl ik nog wel op jou wou stemmen voor burgemeester.
The Painted Lady
The Painted Lady

Aantal berichten : 81
Registratiedatum : 31-01-14
Leeftijd : 32

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van Lone Wanderer za 8 feb 2014 - 14:02

Lone Wanderer luisterde nieuwsgierig naar wat er allemaal gezegd werd. Er moest iemand hangen, oké, prima, zolang zij het zelf maar niet was. Ze keek om zich heen, nogmaals de gezichten scannend, en hoopte dat ze in één keer een weerwolf aan de galg zouden hangen. De mensen om haar heen zagen er niet kwaadaardig uit en het zou natuurlijk zonde zijn om een onschuldige burger op te hangen.
De kersverse burgemeester was verrassend snel met haar beschuldiging: ze wees The Painted Lady aan als schuldige. The Painted Lady, die inderdaad verdacht laat haar opwachting had gemaakt, reageerde woedend. Lone Wanderer bestudeerde de twee gedragingen, maar kon er nog niet echt een conclusie uit trekken. The Painted Lady was verdacht omdat ze laat was gearriveerd, maar BlueOreo (die even daarvoor nog zo onschuldig had geleken) was verdacht snel geweest met haar beschuldiging, alsof ze de aandacht van zichzelf af wilde leiden. Maar wie zei dat het überhaupt één van deze twee Wakkerdammers was?
'Waar is de leeuw?' vroeg Lone Wanderer ten slotte, om zich heen kijkend. 'Waar is The Lion of the Rock? Ik verdenk haar ervan CCDragon te hebben vermoord!'
Lone Wanderer
Lone Wanderer

Aantal berichten : 177
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anja

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/forum

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van maxime za 8 feb 2014 - 14:25

Maxime zuchtte. Ook zij vond het moeilijk om iemand te kiezen. Na een tijdje nadenken wist ze wie ze zou kiezen. Maxime vond namelijk dat Blueoreo zich te verdacht gedroeg. Maxime zuchtte weer. 'Ik verdenk Blueoreo van de moord op CCDragon' zei ze uiteindelijk.

maxime

Aantal berichten : 545
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 31

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van Cricket za 8 feb 2014 - 17:21

Zwijgend verliet Cricket haar huis en sloot de deur voorzichtig achter zich. Het was een diep treurige ochtend, nu CCDragon vermoord was. Door wat, door de weerwolven? Waren de weerwolven één van hen? De dorpelingen? Het was soms allemaal net teveel om te verwerken. Er had zich al een flinke commotie op het dorpsplein verzameld en iedereen leek door elkaar te roepen. Er zou iemand moeten hangen. Diverse namen werden genomen. De Lion, BlueOreo, The Painted Lady... Ze besloot het nog even aan te zien, maar uiteindelijk stemde ze toch mee. "BlueOreo had wel heel erg snel een oordeel klaar! Ik denk dat we haar niet kunnen vertrouwen!" Riep ze uiteindelijk
Cricket
Cricket
Admin

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 08-12-13
Woonplaats : Apeldoorn
Naam : Babs

https://kickstart.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van Lightning za 8 feb 2014 - 17:23

Nadat er was besloten dat er iemand aan de galg gehangen moest worden begon het geroep van namen. Blue Oreo, hun nieuwe burgemeester, was snel in het verdenken van The Painted Lady. Dat maakte haar verdacht. The Painted Lady reageerde kwaad en wees haar vinger naar Blue Oreo. Een begrijpelijke actie, hoewel het haar misschien ook wel een tikkeltje verdacht maakte. Lone Wanderer kwam met The Lion of the Rock als verdachte en Maxime beschuldigde Blue Oreo. Lightning sloeg haar armen over elkaar en dacht na. Hoewel het zeer verdacht was hoe de personen elkaar meteen van van alles begonnen te beschuldigen, voelde zij zelf voornamelijk argwaan jegens de personen die hier niet aanwezig waren. "Ik denk ook dat het iemand is die hier niet aanwezig is. Volgens mij was het The Lion of the Rock die de moord gepleegd heeft."
Lightning
Lightning

Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 29
Naam : Wazz

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van Tick za 8 feb 2014 - 18:25

Marieksel keek rond, er was een heel gesprek gaande over ie de moord van afgelopen nacht had gepleegd. Er moest iemand opgehangen worden, hoorde ze. Er was een nieuwe burgemeester gekomen, BlueOreo. Ze keek even rond en luisterde aandachtig naar wat de andere bewoners van Wakkerdam te zeggen hadden. Wat Cricket zei zette haar aan het denken, BlueOreo had haar mening inderdaad wel erg snel gezegd. Maar ook Lightning en Lone Wanderer hadden een goede reden om The Lion of the Rock te beschuldigen, deze was namelijk nog nergens te bekennen. Marieksel slikte even, nu was het tijd voor haar om een beslissing te maken. Ze dacht nog even diep na voordat ze haar oordeel gaf. "Ik verdenk The Painted Lady van de moord op CCDragon." zei ze tenslotte. Marieksel dacht terug aan hoe het huis van CCDragon was achtergelaten door de weerwolf of weerwolven, ze wist niet precies hoeveel het er waren, het was geen prettig gezicht geweest met al dat bloed...
Tick
Tick
Admin

Aantal berichten : 551
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 25
Naam : Mari

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van A Lion Of The Rock za 8 feb 2014 - 22:22

The Lion Of The Rock had de moed niet haar huisje te verlaten.. toen ze de moed eindelijk had luisterde ze van een afstandje. Na wat momenten van twijfeling stapte ze op het groepje discuterende af en liep ze recht op Lightning af. Ze duwde haar vinger in haar gezicht en sprak haar oordeel: " Ik verdenk Lightning van de moord op CCDragon, ze was wel erg duidelijk met haar oordeel over de nieuwe burgemeester!" Tenslotte, was dit een wilde gok.
A Lion Of The Rock
A Lion Of The Rock

Aantal berichten : 201
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 28
Naam : Lianne

http://roaringwithpride.tumblr.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van 010 zo 9 feb 2014 - 14:01

De burgemeester was gekozen, Blueoreo. Nu moesten we kiezen wie aan de galg gehangen moest worden! Bolovesjayjay dacht even goed na wie kon zoiets vreselijk nou doen?! The Painted Lady, Blueoreo, Lightning, A Lion Of The Rock? Ze wist niet meer wie ze moest kiezen, Maar ze besefte dat Blueoreo al wel héél snel haar oordeel klaar had. "Ik verdenk ook Blueoreo op de moord!" riep ze en ergens hoopte ze ook dat dat een weerwolf was of dé weerwolf.
010
010

Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 11-01-14
Leeftijd : 24
Woonplaats : Under your bed~
Naam : Bo~

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van Lacernella Rubra zo 9 feb 2014 - 18:49

De radeloosheid van de burgers van Wakkerdam was goed te merken, want terwijl zij net nog geschreeuwd hadden om de aanstelling van BlueOreo als burgemeester, schreeuwden ze nu om haar dood! Ook A Lion of the Rock werd beschuldigd van Weerwolverij, net als The Painted Lady en Lightning, om verschillende redenen, maar uiteindelijk was het toch de burgemeester die aan het kortste eind trok en naar de galg werd begeleid.

BlueOreo zou niet lang meer een (levende) inwoner van Wakkerdam zijn, maar voordat zij opgehangen werd, werd haar nog de kans gegund een opvolger aan te wijzen.

BlueOreo, wie wordt de nieuwe burgemeester van Wakkerdam?
Lacernella Rubra
Lacernella Rubra
Moderator

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anita

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van BlueOreo ma 10 feb 2014 - 16:21

Gespannen keek ze toe hoe er mensen werden beschuldigd. Haar naam werd erg vaak gezegd. Té vaak.. Ze werd naar de galg gesleept en kreeg een touw om haar nek. Gillend en huilend probeerde ze het touw los te krijgen. "Alsjeblieft! Ik heb CCDragon niet vermoord!" Smeekte ze. De tranen stroomde over haar wangen terwijl ze luisterde hoe er werd geroepen dat ze een nieuwe burgemeester moest aanwijzen. Even werd het in haar hoofd mistig, maar al snel klaarde het weer op. Ze moest iemand die haar kant koos nemen.. Als daad van dank. "Goed.. Lightnig is de nieuwe Burgemeester" Zei Blue Oreo terwijl ze haar hoofd naar beneden liet zakken. Een paar tellen nadat ze haar woorden had uitgesproken verdwenen de planken onder haar voeten. Een afschuwelijk moment leefde ze nog, maar al snel was het meisje verlost uit haar lijden.

Wat er vervolgens gebeurde? Helemaal niks. De dorpsbewoners hadden een onschuldige vermoord. Een arme Burger die niks met dit alles te maken wou hebben.
BlueOreo
BlueOreo

Aantal berichten : 229
Registratiedatum : 15-12-13
Leeftijd : 23
Naam : Bregje

http://blueoreo.deviantart.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van Lacernella Rubra ma 10 feb 2014 - 19:02

Met de dood van de onschuldige burger BlueOreo en de aanstelling van Lightning als burgemeester, werd er voor de bewoners van Wakkerdam een hoofdstuk afgesloten. Ze hadden wraak genomen voor de dood op CCDragon en met die gedachte in hun achterhoofd gingen ze tevreden weer elk hun eigen weg.

Na een lange en roerige dag, viel de nacht weer in Wakkerdam, en iedereen ging rustig slapen.

Of was het toch nog niet zo rustig in Wakkerdam als dat iedereen leek te denken?

----

OOC

Nacht 2 vangt aan in Wakkerdam. Dit houdt in dat:

- De Ziener mij via PM laat weten wiens rol hij wil zien.
- De Weerwolven mij via PM laten weten wie hun volgende slachtoffer wordt (graag vóór woensdagavond).

De heks zal van mij een PM ontvangen zodra de Weerwolven hun besluit hebben genomen.

Lacernella Rubra
Lacernella Rubra
Moderator

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anita

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 1 | DAG 1 Empty Re: NACHT 1 | DAG 1

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum