Pokémon Journey

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Welke regio moet er open zijn in het begin?

0% 0% 
[ 0 ]
18% 18% 
[ 2 ]
36% 36% 
[ 4 ]
9% 9% 
[ 1 ]
0% 0% 
[ 0 ]
36% 36% 
[ 4 ]

Totaal aantal stemmen : 11

Re: Pokémon Journey

Bericht van Chaer op za 22 feb 2014 - 19:05

Bedankt voor jullie stemmen! Ik laat de poll sowieso nog wel even open~!

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van Chaer op zo 23 feb 2014 - 16:15

En ik zit weer een beetje vast! Hoe zal ik het doen met evolueren? Gewoon dat dat enkel kan door middel van een evolutie steen of ook gewoon door levels?

En hoeveel zouden de evolutie stenen moeten kosten? Ik dacht aan 30 points, maar ergens vind ik dat ook weer veel xD

Profiel bekijken

Bericht van Lone Wanderer op zo 23 feb 2014 - 16:17

Ik zou ook gewoon door levels doen, aangezien je de levels toch bijhoudt Smile Evolutiestenen mogen denk ik best wel wat kosten... al weet ik even niet meer hoe je punten kon krijgen? Door te posten?

It's your name they are calling... You're welcome home....
Lone Wanderer

Aantal berichten : 177
Leeftijd : 25
Naam : Anja

Profiel bekijken http://hongerspelenrpg.actieforum.com/forum

Bericht van Chaer op zo 23 feb 2014 - 16:19

Door te posten, events te winnen, een karakterkaart & pokédex aan te maken en ik dacht eraan om nog wat dingen in het lijstje erbij te voegen, maar dat weet ik nog niet zeker.
Maar hoe moet ik dat dan doen met de pokémon die niet anders kunnen dan met een evolutie steen te evolueren?

Profiel bekijken

Bericht van Lone Wanderer op zo 23 feb 2014 - 16:20

Die kun je dan gewoon door evolutie-stenen laten evolueren. Voor sommige Pokémon heb je dan een evo-steen nodig en voor andere Pokémon niet, net als in de spellen :3

It's your name they are calling... You're welcome home....
Lone Wanderer

Aantal berichten : 177
Naam : Anja

Profiel bekijken http://hongerspelenrpg.actieforum.com/forum

Bericht van Chaer op zo 23 feb 2014 - 16:21

Moet ik dat dan ergens bijzetten zodat mensen dit weten of moet ik er gewoon van uit gaan dat ze dit zelf op kunnen zoeken op serebii/bulbapedia? xD

Profiel bekijken

Bericht van CCDragon op zo 23 feb 2014 - 16:25

Op KE zijn evo stenen ook te koop in de shop en heb ik er even bijgezet welke Pokémon ermee evolueren. Dit is niet echt noodzakelijk though.
Je moet wel even duidelijk aangeven wat je doet met Pokémon die normaal evolueren door middel van ruilen of ruilen met een item. Laat je deze gewoon op level evolueren of moeten ze ruilen of moeten ze een item kopen?

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Naam : Carla

Profiel bekijken http://www.kanto-experience.actieforum.com

Bericht van Chaer op zo 23 feb 2014 - 16:28

@CCDragon schreef:Op KE zijn evo stenen ook te koop in de shop en heb ik er even bijgezet welke Pokémon ermee evolueren. Dit is niet echt noodzakelijk though.
Je moet wel even duidelijk aangeven wat je doet met Pokémon die normaal evolueren door middel van ruilen of ruilen met een item. Laat je deze gewoon op level evolueren of moeten ze ruilen of moeten ze een item kopen?
Ik was hier net over aan het twijfelen, maar ik denk dat je ze gewoon het item moet geven en dat ze dan evolueren. Want ik wil natuurlijk niet opeens ruzie krijgen onder de leden dat iemand gaat traden om zijn pokémon te evolueren en die ander dan opeens besluit om gemeen te zijn en de pokémon gewoon te houden of zoiets xD

Profiel bekijken

Bericht van Lacernella Rubra op zo 23 feb 2014 - 16:35

@CCDragon schreef:Op KE zijn evo stenen ook te koop in de shop en heb ik er even bijgezet welke Pokémon ermee evolueren. Dit is niet echt noodzakelijk though.

Ik denk wel dat het noodzakelijk is. Of in ieder geval gebruiksvriendelijker als je het wel doet. Ik zou in ieder geval niet als site zeggen: "Tsja, dat is overal op internet te vinden. Google is your friend." XD

Aantal berichten : 250
Naam : Anita

Profiel bekijken http://hongerspelenrpg.actieforum.com/

Bericht van Chaer op zo 23 feb 2014 - 16:43

@Lacernella Rubra schreef:

Ik denk wel dat het noodzakelijk is. Of in ieder geval gebruiksvriendelijker als je het wel doet. Ik zou in ieder geval niet als site zeggen: "Tsja, dat is overal op internet te vinden. Google is your friend." XD
True xD Ik zal het er maar bij vermelden c: Is misschien ook makkelijker voor de leden die niet zo bekend zijn met serebii/bulbapedia etc

Profiel bekijken

Bericht van Chaer op zo 23 feb 2014 - 20:41

Oké dus ik heb even een rijtje gemaakt van de legendarische pokémon die niet vangbaar zijn, zijn jullie het hier meer eens?:
Zapdos, Moltres, Articuno, Mew, Mewtwo, Suicune, Raikou, Entei, Lugia, Ho-oh, Celebi, Regice, Registeel, Regirock, Latias, Latios, Groudon, Kyogre, Rayquaza, Jirachi, Deoxys, Azelf, Mesprit, Uxie, Dialga, Palkia, Giratina, Cresselia, Darkrai, Manaphy, Phione, Heatran, Regigigas, Shaymin, Arceus, Victini, Cobalion, Terrakion, Virizion, Keldeo, Tornadus, Thundurus, Landorus, Zekrom, Reshiram, Kyurem, Meloetta, Genesect, Xerneas, Yveltal, Zygarde, Diancie

Ik wist niet dat het er zoveel waren ;o

Profiel bekijken

Bericht van CCDragon op zo 23 feb 2014 - 21:37

Dat zijn ze allemaal volgens mij (: Helemaal mee eens, haha!

Bericht van Chaer op ma 24 feb 2014 - 7:43

Oké fijn, bedankt! c:
Ik zie dat het nog steeds gelijk staat, als het binnenkort niet snel veranderd moet ik zelf de knoop doorhakken c: Dus blijf stemmen mensen!

Profiel bekijken

Bericht van Akari op ma 24 feb 2014 - 11:36

*voegt zich er ook even tussen*
Anders kies je de regio met de leukste gebieden/steden?
Wat Pokémon betreft zou je dan nog eventueel kunnen doen dat het ook mogelijk is om Pokémon uit andere regio's te vangen/kopen, met bijvoorbeeld punten o.i.d.?
Akari

Aantal berichten : 10
Leeftijd : 24
Naam : Maaike

Profiel bekijken

Bericht van Chaer op do 27 feb 2014 - 7:39

Laatste dag om nog te stemmen, anders kies ik morgen een van de populaire regio's uit!

Maaike: Dat is inderdaad waar c: Maar het moet dan ook een regio zijn met leuke pokémon natuurlijk, want dat zullen de enige pokémon zijn die je kunt vangen in de RPG. Natuurlijk heb je daarnaast ook de wonder trades, waar de kans groot is om een pokémon uit een andere regio te kopen, en er zijn een paar OTM prijzen waarbij je een ei naar keuze uit een bepaalde regio kunt krijgen! c:
Ik weet niet of ik ze zal verkopen, wat vinden jullie daarvan? Dat er iedere week ofzo via een random generator per regio drie pokémon random worden uitgekozen om te verkopen? En zo ja, wat is een geschikte prijs hiervoor?

Profiel bekijken

Bericht van Chaer op zo 2 maa 2014 - 15:19

Heb nogmaals jullie hulp nodig hier!
Hoe zal ik het doen met de levels van de pokémon die je kan vangen? Mag je dit zelf beslissen of wordt dit voor jou besloten?

Daarbij had ik ook het idee om pokémon die gebreed zijn een kans te geven om de aanvallen van hun ouders over te nemen, al weet ik niet zo zeer of zal ik ze gewoon blanco laten en dat je begint bij level 1 en gewoon de aanvallen weer moet trainen?

Profiel bekijken

Bericht van Chaer op di 4 maa 2014 - 13:47

http://www.serebii.net/pokearth/kalos/lumiosecity.shtml
Ik blijf bij deze stad een beetje haken, willen jullie dat ik de hele stad allemaal plaatsen geef waar jouw personage naartoe kan gaan, of dat ik het gewoon leeg laat en alleen de belangrijke dingen (eigenlijk alleen het gebouw waar de professor de starters geeft) plaats?

Profiel bekijken

Bericht van Chaer op vr 7 maa 2014 - 11:09

Ik heb de knoop doorgehakt en de regio waar het spel in zal beginnen is Kalos. Wees gerust, in Kalos zijn evenveel steden als in Hoenn en er is dus genoeg om te doen~!
--
Daarnaast heb ik jullie hulp wederom even nodig. Aangezien in Ribbons moet gaan bedenken voor Kalos, heb ik jullie hulp even nodig om deze te bedenken. Ik had het idee om een aantal eisen per ribbon te houden, maar ik weet nog niet wat voor eisen ik daarvoor zal stellen, ik had zoiets in gedachte;
- Dat er een bepaald aantal punten behaald minimaal behaald moet worden.
- Dat er een bepaald type pokémon gebruikt moet worden.
- Misschien een bepaald aantal woorden dat je moet typen?

Als je ideeën hebt voor namen of voor bepaalde eisen, zou ik dat echt heel fijn vinden~
Ook heb ik nog namen nodig voor de titles die breeders kunnen krijgen tijdens een show.

Profiel bekijken

Bericht van CCDragon op vr 7 maa 2014 - 21:40

O, wat lelijk dat er gewoon al op 4 posts niet gereageerd is xD Uhm, even zien.

Pokémon uit andere regio verkopen:
Vind ik een leuk idee! Dan moet je wel een beetje de prijzen afstellen op wat je leden zich kunnen veroorloven. Een generator gebruiken om de regio en Pokémon vast te stellen lijkt me een goede en eerlijke manier (:

POkémon levels gevangen Pokémon:
Dit hangt er vanaf wat je met je levels doet op het forum. Houden leden zelf bij op welk level hun Pokémon ongeveer zit? Of word dit voor hun bepaald? Als leden zelf de groei van hun Pokémon inschatten, kan je hun het level van een gevangen Pokémon laten bepalen. Houd jij de levels echter bij, dan is het verstandiger om zelf de levels vast te stellen.

Breeding:
Uh, tsja. Hier heb ik me nooit echt in verdiept. Het lijkt me heel lastig om het breeden allemaal te gaan reguleren. Misschien dat je met een random generator kan bepalen of ze een aanval overnemen of niet, met een kans van 3 op 10 ofzo.

Lumiose City:
Ik zou zeggen: Maak het niet te ingewikkeld. Misschien dat je vier plekken kan kiezen om als subboards te gebruiken.

Ribbons:
Uh, nja, ik weet niet echt hoe je systeem nu in elkaar zit. Het klinkt nu een beetje alsof je Ribbons net zo verdiend als de badges (je 'daagt de jury uit'). Dan zou ik voor mensen die al 1 of meerdere ribbons hebben wel hogere eisen stellen idd (meer woorden, meer combinaties, etc).

Titels voor Breeders:
Zoek het lekker dicht bij huis! In de Contests heb je Normal, Super, Hyper en Master. Dit zou je ook toe kunnen passen op de Breeders (Hyper Breeder, hell yeah  Cool )

Bericht van Chaer op za 8 maa 2014 - 13:06

Pokémon uit andere regio verkopen
Ik weet niet zeker hoe ik het doe maar ik had dus in gedachte om een 'normaal aantal punten' vast te stellen voor een bepaalde pokémon. Zelf dacht ik om te rekenen via stages, dus als de pokémon in zijn eerste stage is kost die 5 punten, in de tweede stage 10 en in de derde stage 15, dat hangt dus ook af van hoe sterk de pokémon is. Alleen ik weet niet precies of de punten zo te duur of te goedkoop zijn, want stel je krijgt op Pokémon Journey per rpg post 1 punt, is het dan oké dat ze na 5 posts al een pokémon kunnen kopen of moet dit getal hoger?

Pokémon levels gevangen pokémon
Ik heb dit onderhand een beetje veranderd. Je beslist zelf in welke stage jouw pokémon zit, bijvoorbeeld als je een charizard vangt dan kan die nooit level 1 zijn, dus zal er door een random generator een getal tussen het laagst mogelijke level en het hoogst mogelijke level uitgekozen worden.

Breeding
Ik zal hieronder even alle informatie neerplaatsen die op PJ staat.

Lumiose City
Ik heb ervoor gekozen om alleen maar het lab van de professor neer te zetten in deze stad, aangezien Kalos op zich al heeeel groot is xD

Ribbons
Staat ook hieronder xD

Titels voor breeders
Staat ook hieronder :'D

---
Starters
Pokémon Journey
Iedereen die hier op het forum begint met een nieuw karakter, begint met een starter pokémon. Wanneer jouw karakter echt gloednieuw is en dus nog niets in de wereld van Pokémon gedaan heeft en dus nog geen pokémon heeft, kan er eentje op halen bij de professor in de regio waar hij of zij leeft. Deze pokémon hebben elk level 5 en zijn gratis, dus je hoeft er geen punten voor te betalen! Momenteel heb je enkel keuze uit de pokémon van Kalos, omdat dit de enige regio is die momenteel open is.

Kalos
Op te halen bij Professor Sycamore in Lumiose City
Chespin - Level 5
Geleerde aanvallen: Tackle, Growl
Fennekin - Level 5
Geleerde aanvallen: Scrathc, Tail whip
Froakie - Level 5
Geleerde aanvallen: Pound, Growl

Natuurlijk is  er nog een optie als het gaat om de pokémon die je in het begin kunt kiezen. Je kunt er ook voor kiezen dat jouw personage al één of meerdere pokémon heeft in het begin, dit mogen er maximaal drie zijn. Hierbij mag je geheel zelf beslissen welke pokémon dit zijn, maar je moet wel in je geschiedenis zetten hoe je deze hebt gekregen; bijvoorbeeld van je ouders, van een familielid of een vriend. Deze pokémon mogen geen hoger level hebben dan level 20 en enkel de aanvallen kennen die onder hun level te vinden zijn.

Pokémon Vangen
Pokémon Journey
Om een Pokémon te vangen moet je eerst een Poké Ball kopen in de winkel, deze winkel kun je [url=hier]hier[/url] vinden. Wanneer je je Poké Ball hebt mag je een topic aanmaken waarin je een pokémon tegenkomt. Natuurlijk is het niet zeker dat je deze dan ook meteen vangt, want een pokémon kan altijd nog uit de poké ball komen als deze niet zwak genoeg is, of bijvoorbeeld vluchten. Het is hierbij handig dat je dan ook een goede post uittypt waarin je beschrijft hoe je de pokémon afzwakt door middel van je eigen pokémon, op het einde van de post moet je de ball gooien en dan is de post klaar. Wanneer je post klaar is moet je in [url=dit]dit[/url] topic de link plaatsen en de pokémon die je wenst te vangen. Hierbij wordt gekozen of je de pokémon vangt of niet en als je deze vangt, wordt er meteen ook besloten, door een random generator, welk geslacht deze heeft en wat voor level deze heeft. Het level hangt ervan af wat voor pokémon het is en in welke stage jouw pokémon zit, een charizard kan bijvoorbeeld geen level 1 zijn! Alle levels die mogelijk zijn worden dan in een random generator gegooid en vanuit daar wordt het level van jouw gevangen pokémon besloten.

Onthoudt dat wanneer je een pokémon vangt, je wel je pokédex moet wijzigen en deze erin moet zetten. Een gevangen pokémon heeft de aanvallen die hij hoort te hebben wanneer hij op dat level is, hiervoor raad ik je aan om op deze website te kijken:  http://pokemondb.net/pokedex/all.

Pokémon Trainen
Pokémon Journey
Voor het trainen van een pokémon heb je in principe geen punten nodig en ook geen items. Je mag zelf beslissen wat je jouw pokémon leert, al moet het natuurlijk wel een move zijn die dit soort pokémon kan leren! Je mag ook beslissen om zelf iets te verzinnen, maar onthoudt dat je je wel aan het type pokémon moet houden! Een vuur pokémon kan bijvoorbeeld nooit van zijn leven water uitspuwen! Om een Pokémon te trainen maak je een topic aan waarin je een bepaalde aanval traint, dit moet je minimaal drie keer doen voor dezelfde aanval voordat je in [url=dit]dit[/url] topic kunt posten dat je denkt dat jouw pokémon de aanval nu wel onder de knie heeft. Iemand van het team, of iemand die daarvoor is aangewezen, zal hier dan naar kijken en beslissen of jouw pokémon de move geleerd heeft. Natuurlijk is het hierbij ook mogelijk dat jouw pokémon een level hoger gaat, maar dit wordt geheel beslist door het teamlid. Probeer je posts dus zo goed mogelijk te beschrijven! Je mag in een post ook meerdere pokémon tegelijk trainen, maar onthoudt dat je wel genoeg aandacht geeft aan iedere pokémon die je dan traint!

Pokémon Breeden
Pokémon Journey
Wanneer je twee pokémon met elkaar wilt breeden moet je ze bij de Daycare achterlaten, dit doe je door in [url=dit]dit[/url] topic te posten en de twee achter te laten. Nadat je ze achtergelaten hebt, heeft een teamlid 24 uur de tijd om je post te bekijken en alles door de random generator te halen. Natuurlijk hopen wij dat je er begrip voor zult hebben als het langer dan 24 uur duurt, aangezien de teamleden ook maar gewoon mensen zijn! Je kunt twee pokémon enkel met elkaar fokken wanneer ze in dezelfde egg group zitten. Dit kun je [url=hier]hier[/url] vinden. Hieronder vindt je wat meer informatie over de pokémon die uit een nestje geboren kunnen worden:

Aantal Pokémon geboren
Hier op Pokémon Journey is het mogelijk om door het breeden 1 t/m 6 pokémon in je nest te krijgen. Dit hangt geheel af van een random generator en vanuit het aantal pokémon zullen wij ook de rest beslissen.

Soort Pokémon
Hetzelfde soort –
Wanneer je twee pokémon van hetzelfde soort met elkaar fokt (bv. Charizard x Charizard),  is er 90% kans dat je een charmander uitkrijgt en 10% kans dat een een mystery egg uitkrijgt.
Hetzelfde soort, een van de ouders is shiny
Wanneer je twee pokémon van hetzelfde soort, waarvan één van de ouders shiny is, met elkaar fokt (bv. Charizard x Shiny Charizard), heb je 45% kans dat je een normale pokémon  uitkrijgt, 45% kans dat je een shiny pokémon uitkrijgt en 10% kans dat je een mystery egg uitkrijgt.
Hetzelfde soort, beide ouders zijn shiny –
Wanneer je twee shiny pokémon van hetzelfde soort met elkaar fokt (bv. Shiny Charizard x Shiny Charizard), heb je 90% kans dat je een shiny pokémon uitkrijgt en 10% kans dat je een mystery egg uitkrijgt.
Verschillende soorten –
Wanneer je twee verschillende pokémon met elkaar fokt (bijvoorbeeld Charizard x Ekans), heb je 45% kans dat je het soort van de moeder uitkrijgt, 45% kans dat je het soort van de vader uitkrijgt en 10% kans dat je een mystery egg uitkrijgt.
Verschillende soorten, een van de ouders is shiny –
Wanneer je twee verschillende pokémon met elkaar fokt, waarvan één van de ouders shiny is (bv. Charizard x Shiny Ekans), heb je 22,5% kans dat je een shiny pokémon met het soort van de moeder uitkrijgt, 22,5% kans dat je een normale pokémon met het soort van de moeder uitkrijgt, 22,5% kans dat je een shiny pokémon met het soort van de vader uitkrijgt, 22,5% kans dat je een normale pokémon met het soort van de vader uitkrijgt en 10% kans dat je een mystery egg uit krijgt.
Verschillende soorten, beide ouders zijn shiny –
Wanneer je twee verschillende pokémon met elkaar fokt, waarvan beiden ouders shiny zijn (bv. Shiny Charizard x Shiny Ekans), heb je 45% kans dat je een shiny pokémon met het soort van de moeder uitkrijgt, 45% kans dat je een shiny pokémon met het soort van de vader uitkrijgt en 10% kans dat je een mystery egg uitkrijgt.

Geslacht
Nadat het soort van alle pokémon van het nestje is uitgekozen, gaan we verder met het geslacht. Dit gaat heel simpel, omdat we niet teveel moeite willen hebben met het aantal procenten dat iedere pokémon per geslacht heeft, hebben we besloten dat je voor beide geslachten een 50% kans hebt om uit te krijgen.

Potential
Dit is vooral belangrijk voor de breeders die met hun pokémon naar shows gaan en daar proberen het beste uit hun pokémon te halen. Dit is namelijk een nummertje dat aangeeft hoe mooi jouw pokémon is en hoeveel kans deze heeft om te winnen, dit nummertje heeft geen limiet en kan dus heel hoog worden als je natuurlijk je best doet als breeder. Iedere starter pokémon of pokémon die je vangt begint met potential 0, wanneer je twee pokémon breedt heb je kans dat dit nummer  maximaal 10 punten omhoog gaat, maar aan de ene kant kan dit nummer ook maximaal 10 punten omlaag gaan! Wanneer je twee pokémon die een verschillend nummer hebben bij potential, kunnen de pokémon die geboren worden een potential krijgen tussen die van de ouders, hoger dan die van de pokémon die het hoogste potential heeft of lager dan die van de pokémon die het laagste potential heeft.

Voorbeeld: Je hebt een vrouwelijke charizard met als potential 50 en een mannelijke charizard met als potential 20 en je fokt deze twee met elkaar. Het potential dat de geboren pokémon dan kunnen krijgen ligt tussen de 10 en 60.

Aanvallen
De pokémon kunnen ook de aanvallen overnemen van hun ouders. De aanvallen van de ouders worden in een random generator gestopt en bij deze aanvallen zal een optie zijn waarin staat ‘stop’, dit betekent dat er geen aanvallen meer bij kunnen komen zodra dit in het beeld komt. De aanvallen die tot de stop gekozen zijn, zal de pokémon in bezit hebben.

Pokémon Battles
Pokémon Journey
De gevechten hier op Pokémon Journey verlopen niet veel anders dan de gevechten die je meestal in de spelen hebt, echter moet je ze hier uitschrijven. Een battle kun je [url=hier]hier[/url] aanvragen als je zin hebt om te vechten, iemand die ook zin heeft om te vechten zal zich dan bij jou melden via pm en samen kunnen jullie beslissen hoeveel pokémon jullie gebruiken. Onthoudt dat een gevecht niet per se een winnaar hoeft te hebben, je kunt altijd beslissen om punten in te zetten voor een gevecht en als je per se wilt dat iemand ernaar kijkt en beslist wie wint, dan kun je dit altijd aanvragen in [url=dit]dit[/url] topic.

Voordat je een gevecht begint, beslis je eerst met de ander waar je mee vecht hoeveel pokémon je maximaal mag gebruiken, dit kan van 1 tot 6 variëren. Je mag dit beslissen via pm maar natuurlijk ook gewoon in de RPG zelf, want je kunt zomaar iemand tegenkomen die met je wilt vechten. Wanneer het gevecht begint mogen jullie zelf beslissen hoe lang jullie doorgaan, iemand mag zich uiteindelijk terugtrekken, of jullie mogen samen beslissen om te stoppen, of iemand wint het gevecht. Tijdens het gevecht probeer je de aanvallen van je pokémon zo goed mogelijk te beschrijven en je mag zelfs creatief zijn en nieuwe dingen proberen met je pokémon.

Tijdens een gevecht zijn een paar factoren erg belangrijk om te winnen, dit is namelijk het level en of jouw pokémon in het voordeel is of niet. Wanneer jouw pokémon in het voordeel is, hoeft hij niet per se een hoger level te hebben om van de andere pokémon te winnen, wanneer je pokémon niet in het voordeel is, is het gunstiger dat deze een hoger level heeft dan de ander!  Wanneer beide pokémon aan elkaar gewaagd zijn, zal degene die het hoogste level heeft waarschijnlijk sterker zijn, maar natuurlijk ligt het ook aan de posts die je schrijft; hoe beter je het beschrijft, hoe meer kans je hebt om te winnen. Tijdens een gymgevecht zal het aan de gymleader zijn om te beslissen of jij wint of verliest.

Gyms, Contests and Shows
Pokémon Journey
Hier op Pokémon Journey is er voor iedereen wel iets om zich bezig te houden. Voor de trainers zijn er Gyms, voor de coordinators zijn er Contests en voor de breeders zijn er Shows. Natuurlijk mag iedereen overal aan meedoen en mag een trainer bijvoorbeeld ook een keer een show of contest uit proberen. Er zijn enkele dingen die we even willen bespreken voordat we de gyms, contests en shows gaan uitleggen.

NPC's
NPC betekent None Played Character, dit houdt in dat er niemand is die deze persoon bespeelt. Wanneer je een gymleader uitdaagt die NPC is, mag je deze in je post zelf bespelen. Dit houdt in dat je één grote post maakt waarin je de gymleader en jouw personage bespeelt. Op het laatst doe je een aanval met je pokémon, met de bedoeling de andere pokémon uit te schakelen. Een teamlid of iemand die hiervoor is aangewezen, zal jouw post dan beoordelen en beslissen of je de badge wint of niet.

Gyms
Pokémon Journey
Hier op Pokémon Journey kan iedere trainer naar de gyms gaan. Het is je aangeraden om de gyms op de juiste volgorde te bezoeken, want iedere gym heeft een bepaalde moeilijkheidsgraad en misschien is het handiger om eerst de volgende gym  te doen in plaats van meteen al de laatste; want de kans dat je dan verliest is groter. Daarbij heeft iedere gym zijn eigen specialiteit en is het misschien handig om pokémon mee te nemen die in het voordeel zijn tegenover deze specialiteit. Enkel de gyms van de regio’s die open zijn, zijn bereikbaar. Wanneer je van een gym wint, win je een bepaalde badge die je trots met je mee mag dragen!  Een gymgevecht zal als volgt gaan: Jij maakt een topic aan in de gym en daagt daarbij de gymleader uit, je mag maximaal zes pokémon gebruiken en de gymleader heeft een bepaald aantal pokémon die hij of zij altijd zal gebruiken. De gymleader zal dan als eerste een van zijn pokémon uitkiezen en daarna mag jij een pokémon uitkiezen en aanvallen. De gymleader kan meteen beslissen of zijn/haar pokémon al ten onder gaat of niet, wanneer deze ten onder gaat kan de gymleader zijn volgende pokémon kiezen en aanvallen. Wanneer dit niet gebeurt zal de gymleader aanvallen en schade aan jouw pokémon toebrengen. Dit gaat zo door totdat iemand geen pokémon meer over heeft en dus verliest. De gymleader kan er ook voor kiezen om het gevecht te stoppen en je de badge al te geven, omdat hij door heeft dat hij gaat verliezen. Hieronder vind je alle gyms die je op het moment kunt uitdagen:

Kalos
Santalune City
Gymleader: Viola
Specialiteit: Bug
Badge: Bug Badge
Cyllage City
Gymleader: Grant
Specialiteit: Rock
Badge: Cliff Badge
Shalour City
Gymleader: Korrina
Specialiteit: Fighting
Badge: Rumble Badge
Coumarine City
Gymleader: Ramos
Specialiteit: Grass
Badge: Plant Badge
Lumiose City
Gymleader: Clemont
Specialiteit: Electric
Badge: Voltage Badge
Laverre City
Gymleader: Valerie
Specialiteit: Fairy
Badge: Fairy Badge
Anistar City
Gymleader: Olympia
Specialiteit: Psychic
Badge: Psychic Badge
Snowbelle City
Gymleader: Wulfric
Specialiteit: Ice
Badge: Iceberg Badge

Contests
Pokémon Journey
Een Contest Hall is dé plek waar een coordinator zijn ribbons kan krijgen.  Bij een contest daag  je de jury uit, per regio zijn er drie juryleden, waarvan twee juryleden jou dan zullen jureren. Deze juryleden zullen je twee opdrachten geven, de eerste opdracht is het verkleden van je pokémon. Hiervoor krijg je de volledige garderobe van de contest hall tot je beschikking en mag je dus zelf kiezen wat jouw pokémon draagt. In je post beschrijf je dus hoe hij of zij het podium oploopt, wat hij aan heeft en alles wat hij doet; probeer een zo goed mogelijke post te schrijven met goede beschrijving et cetera, want de elk jurylid zal jouw dan een punt geven van 0 tot 15, en dus kun je bij deze opdracht een maximaal aantal punten van 30 halen. Na de eerste opdracht krijg je nog een tweede, waarin je een van je pokémon mag uitkiezen en die een aanval zo mooi mogelijk mag uitvoeren. Dit mogen ook allerlei aanvallen tegelijk zijn, als het maar een soort effect heeft op de juryleden. Wees lekker creatief en probeer alles zo goed mogelijk te beschrijven, zodat de juryleden een goed beeld ervan hebben. Dit hoeft niet alleen mooi te zijn, maar mag er ook stoer, lief et cetera uitzien; laat hierin misschien zelfs het karakter zien van de pokémon zelf! Ook bij deze opdracht zal ieder jurylid je een punt geven tussen de 0 en 15 en kun je een maximaal aantal punten van 30 behalen. In totaal kun je dus 60 punten halen. Bij het uitdagen van de jury in een regio, moet je in het begin ook even vermelden voor welke ribbon je de jury uitdaagt, want aan iedere ribbon zit een bepaald aantal scores en eisen.

Per regio is er één contest hall en zijn er dus ook drie juryleden. In iedere contest hall kun je bepaalde ribbons krijgen. Hieronder vind je alle informatie over de contest halls en de ribbons die je daar kunt krijgen:

Kalos
Juryleden: Tyrel, Zuru & Coral (NPC)
Contest Hall: Vaniville Town

Winter Ribbon
Minimaal 20 punten
Gebruik enkel ice, flying, dragon of steel pokémon.
Autumn Ribbon
Minimaal 20 punten
Gebruik enkel poison, psychic, ghost of dark pokémon.
Spring Ribbon
Minimaal 20 punten
Gebruiken enkel bug, grass, rock, normal of ground pokémon.
Summer Ribbon
Minimaal 20 punten
Gebruik enkel electric, fire, fight of water pokémon.
Rainbow Ribbon
Minimaal 20 punten
Alle soorten pokémon mogen gebruikt worden.
Wees zo creatief en kleurrijk mogelijk.
Rain Ribbon
Minimaal 20 punten
Ontwikkel een aanval die op regen lijkt.
Sky Ribbon
Minimaal 40 punten
Universe Ribbon
Minimaal 50 punten

Shows
Pokémon Journey
Een show is de plek waar breeders hun gefokte pokémon kunnen laten zien en titels kunnen winnen. Een titel is een rang die enkel bij de pokémon hoort die deze ontvangen heeft, een titel kun je dus ook meerdere keren krijgen en zelfs meerdere keren krijgen per pokémon. Een show is anders dan een contest of een gym gevecht, hier strijden de breeders tegen elkaar en kun je zelfs meerdere pokémon tegelijk meenemen. Tijdens zo’n show zullen juryleden jouw pokémon bekijken en zijn er verschillende rondes. Jouw pokémon kunnen meedoen aan zoveel rondes als mogelijk, maar het is ook mogelijk dat de juryleden jouw pokémon niet genoeg vind en dat deze niet meedoet aan een van de rondes; dit is natuurlijk altijd mogelijk.

Highest Potential – Dit is een ronde waar je niet echt veel voor hoeft te doen en waar ook geen verschillende pokémon voor worden uitgekozen. De pokémon die het hoogste potential heeft in de show, zal deze titel krijgen. Zijn er meerdere pokémon die het hoogste potential hebben, dan zullen ook meerdere pokémon deze rang krijgen.

Best Character – Uit alle pokémon wordt er een groep gemaakt van vijf pokémon die het beste karakter hebben. Uit deze pokémon wordt vervolgens één pokémon uitgekozen door de jury die het beste karakter van de hele show heeft.

Cutest Pokémon – De pokémon die de juryleden het schattigst vinden, gaan door naar de ronde van Cutest Pokémon. In deze ronde moet je een post laten zien waar jouw pokémon zijn schattigste kant laat zien en daaruit zullen de juryleden beslissen wie het schattigst is in deze ronde, deze pokémon zal dan de titel van Cutest Pokémon ontvangen.

Best Litter – Voor de breeders die pas een nestje pokémon hebben gekregen, kunnen ze deze hier showen. Uit alle nestjes die hier worden aangemeld, wordt de beste uitgekozen. Hier zullen ze letten op de pokémon zelf, hun potential en de aanvallen die ze hebben geërfd van de ouders.

Best of Breed – Wanneer er meerdere pokémon van hetzelfde ras op de show aanwezig zijn, zal er altijd een best of breed worden uitgekozen. Er worden maximaal vijf pokémon van een bepaald ras uitgekozen om tegen elkaar te strijden voor de rang best of breed. Voor ieder ras waar meerdere pokémon van aanwezig zijn, zal hier een ronde over gehouden worden.

Best of Type – Wanneer er meerdere pokémon van hetzelfde type op de show aanwezig zijn, zal er altijd een best of type worden uitgekozen. Ook hier worden er maximaal vijf pokémon van een bepaald type uitgekozen om tegen elkaar te strijden voor de rang best of type. Voor iedere type waar meerdere pokémon aanwezig van zijn, zal hier een ronde over gehouden worden.

Best in Show – Dit is de winnaar van de hele show en dus de beste pokémon die er op de show aanwezig is. Deze titel is dan ook de hoogste titel die je kunt ontvangen in een show. Alle pokémon die de Highest Potential, Best Character, Cutest Pokémon, Best Litter, Best of Breed en Best of Type rang hebben gewonnen, zullen hier tegen elkaar strijden. Voor dat de Best in Show ronde gehouden wordt, zal er eerst een ronde gehouden worden tussen de pokémon die geen kans hebben gekregen voor de vorige titels, omdat er bijvoorbeeld geen andere pokémon aanwezig waren van hetzelfde ras of type. Uit deze pokémon wordt één winnaar gekozen die mee mag doen met de Best in Show. Hier wordt gelet op Potential, de post, karakter en nog veel meer.

Breeder Titles
Beginner -  
Wanneer je je eerste titel gewonnen hebt, ontvang je deze rang.
Amateur –
Wanneer je 10 titels gewonnen hebt ontvang je deze rang.
Novice –
Wanneer je 20 titels gewonnen hebt ontvang je deze rang.
Expert –
Wanneer je 30 titels gewonnen hebt ontvang je deze rang.
Master –
Wanneer je 40 titels gewonnen hebt ontvang je deze rang.
Grand Master –
Wanneer je 50 titels gewonnen hebt ontvang je deze rang.

Pokémon Titels

Beginner –
Wanneer een pokémon diens eerste titel gewonnen heeft, ontvangt deze, deze rang.
Amateur –
Wanneer een pokémon 5 titels gewonnen heeft ontvangt hij deze rang.
Novice –
Wanneer een pokémon 10 titels gewonnen heeft ontvangt hij deze rang.
Champion –
Wanneer een pokémon 15 titels gewonnen heeft ontvangt hij deze rang.
Grand Champion –
Wanneer een pokémon 20 titels gewonnen heeft ontvangt hij deze rang.
Supreme Grand Champion –
Wanneer een pokémon 25 titels gewonnen heeft ontvangt hij deze rang.
Master –
Wanneer een pokémon 30 titels gewonnen heeft ontvangt hij deze rang.
Grand Master –
Wanneer een pokémon 35 titels gewonnen heeft ontvangt hij deze rang.
Supreme Grand Master –
Wanneer een pokémon 40 titels gewonnen heeft ontvangt hij deze rang.

Ik hoop dat het allemaal een beetje te begrijpen is ;p Let niet op de dode links waar [url=]hier[/url] ofzo staat, die moet ik nog invullen en de topics daarvan moeten sowieso nog gemaakt worden xD

Profiel bekijken

Bericht van Maretak op za 8 maa 2014 - 15:28

Ik verheug me erg op de opening van het forum Very Happy
Maretak
Admin

Aantal berichten : 552