Kickstart
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Postlengte minimum?

+5
Allonsyx
AngelOfTheLord
CCDragon
Lone Wanderer
Cricket
9 plaatsers

Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Postlengte minimum?

Bericht van Cricket za 8 feb 2014 - 18:14

Sommige RPG's stellen dat er minstens 200 woorden per post geschreven moeten worden, anderen trekken een regelaantal en weer anderen hebben geen limiet. Wat vinden jullie hiervan? Bevorderlijk? Vervelend?

Ik ben even benieuwd naar de meningen van anderen ^^
Cricket
Cricket
Admin

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 08-12-13
Woonplaats : Apeldoorn
Naam : Babs

https://kickstart.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van Lone Wanderer za 8 feb 2014 - 18:46

Op de Hongerspelen hanteren we de regel dat je minimaal 150 woorden moet schrijven, dus het zal niet verbazingwekkend zijn dat ik het helemaal eens ben met die regel XD Ik vind 150 woorden makkelijk te doen en zo word je gedwongen nét iets meer informatie te geven over bijvoorbeeld de toon van je karakter, het uiterlijk van je karakter, of whatever. Daar heeft je mede-poster veel meer aan dan als je een post van één regel schrijft én je zorgt vrijwel automatisch voor wat meer karakterontwikkeling, want als je je beperkt tot wat je karakter zégt en wat je karakter aan de buitenwereld laat zien, blijft je personage heel erg oppervlakkig.

Maar goed, dat is mijn mening dan Razz
Lone Wanderer
Lone Wanderer

Aantal berichten : 177
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anja

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/forum

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van CCDragon za 8 feb 2014 - 22:22

Ik ben ook voor. Je moet niet overdrijven met minima van 800 of 900 woorden, maar 10 regels of 150 woorden is toch wel echt een minimum voor mij. Je moet tijd en zorg in je post stoppen, anders breng je het topic nergens en maak je het je medeRPGer wel heel moeilijk om op jouw post te reageren. Verder ben ik het met Anja eens (:
Dit is trouwens het eerste forum waar ik jou en Anita moeiteloos uit elkaar houd xD
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van Cricket ma 10 feb 2014 - 21:08

Ik houd mezelf gewoon eventjes neutraal omdat ik het gewoon interessant vind om discussie te stichten. xD Ik vind namelijk dat beide kanten wel hun punten hebben. Want tegelijkertijd kun je met wat kortere posts juist wat vaart in een topic zetten, vooral als iemand een postje niet zoveel inspiratie heeft. Maar tegelijkertijd zit bijna iedereen zit eigenlijk wel over de lagere limieten bij de meeste RPG's, waardoor het niet storend zou moeten zijn. Dan vraag ik me toch af waarom sommige mensen er dan juist toch last van hebben.

Sorry dat ik maar wat bazel, ik denk 'hardop'. xD
Cricket
Cricket
Admin

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 08-12-13
Woonplaats : Apeldoorn
Naam : Babs

https://kickstart.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van AngelOfTheLord ma 10 feb 2014 - 21:16

Het probleem dat ik heb met korte posten is het feit dat je zo weinig hebt om op verder te gaan en daardoor geraakt mijn inspiratie echt zeer snel op. Ik zeg ook niet dat ik posten wil van 1000 woorden, maar ik heb het liefst posten van min. 400 woorden, het is niet verbazingwekkend lang, maar je hebt iets om op verder te gaan. c:
AngelOfTheLord
AngelOfTheLord

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Narnia 8D
Naam : L from Lisa c:

http:// http://iaml.jcink.net/

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van Allonsyx ma 10 feb 2014 - 21:46

Lange posts zijn bij mij nooit echt goed gevallen.
Maar ik denk dat dat ook komt omdat ik begonnen ben in de RPG in het Noob tijdperk van WolfStory. Daar haalde je makkelijk 300 RPG posts binnen een week, gewoon omdat een post maar 2 tot 5 woorden beschreef. Daardoor kon je een heel topic vol krijgen binnen een uur en bleef de RPG levendig en actief :3

Hierdoor ben ik nooit echt gewend geraakt aan de lange posts en heb hier af en toe nog wel eens wat moeite mee. Soms merk ik dat het me te serieus is geworden en dat er te veel regeltjes aan zitten gebonden.

Ik heb nog wel eens de neiging om alle regels in het honderd te laten lopen, tho. En dan gewoon terug noob gaan x'D

Maar een minimum, nèh. Je moet mensen nergens toe gaan dwingen, want dan gebeurt het helemaal niet meer. Laat mensen posten zolang ze willen en als je 't er niet mee eens bent, dan zoek je gewoon een ander topic, imo ^^'
Allonsyx
Allonsyx

Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Quinty

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van Lightning ma 10 feb 2014 - 22:18

Ik heb juist dat als er geen regel over is, ik ook nie hoef te gaan checken en daarom eigenlijk vanzelf gewoon altijd boven het vaak gestelde minimum zit. XD
Again, ik heb ook op WS gezeten in de noob tijd en alles liep daar zo snel en actief. Dat is niet te doen met 1000 woorden posts. Als iemand kan RPGen wordt ie zonder regels vanzelf lang genoeg en goed genoeg zodat een ander erop kan reageren, meestal dan xD
Lightning
Lightning

Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 29
Naam : Wazz

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van CCDragon ma 10 feb 2014 - 22:24

Ik vind het zo grappig dat de actieforum mensen echt een 'noob-tijd' hebben gehad met 'posts' van enkele woorden, terwijl de 'noob-tijd' van de invisionfree mensen heel anders verliep Razz Op het forum waar ik begon werd ik echt met de nek aangekeken, omdat ik samen met mijn zus postjes maakte van 300 woorden ofzo (vol spellings en grammatica fouten xD) en heb ik binnen een jaar geleerd om minstens een A4 en gemiddeld 2 A4 te schrijven. Ik schreef vroeger juist veel grotere posts dan ik nu doe.
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van Lightning ma 10 feb 2014 - 22:41

Haha nja ik ben erin gerold zelf. Ik heb eerst ook ergens anders gezeten, msn groups, en op dat forum konden de posts ook behoorlijk lang zijn. T is me dus vroeg geleerd hoe dat moest en ik heb het ook altijd gekund, maar ik merkte gewoon dat er op Wolf Story zo veel gebeurde door die wat kleinere posts. Momenteel gaat het er gewoon om dat ik het super druk heb en na een lange dag school plus huiswerk geen zin meer heb om hele posts te lezen en dan ook nog even 1000 woordjes te tikken. Alleen als het echt een speciaal topic is of ik ergens heel enthousiast over ben, maar school is behoorlijk effectief in het wegzuigen van enige inspiratie xD
Lightning
Lightning

Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 29
Naam : Wazz

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van Mindstorm ma 10 feb 2014 - 23:12

Ik denk dat het heel erg van forum afhangt of je zo'n regel nodig hebt en hoe streng je hem moet hanteren. Als je een forum hebt met veel beginnende RPG-ers, vind ik het wel prettig, omdat er niets zo frustrerend is als een topic dat in oneliners verzandt, omdat één of meerdere leden alleen nog maar dialoog terug gaan posten.

Als je leden hebt met meer ervaring, of die beter op elkaar zijn ingespeeld, voelen ze meestal wel aan hoeveel tekst er nodig is.

De andere kant, die je op sommige invisionfree-fora zag(/ziet?) met enorme walls of tekst vind ik persoonlijk ook niet zo prettig, omdat het inderdaad de vaart uit de RPG haalt en op een bepaalde manier wordt het dan ook meer eenrichtingsverkeer, omdat mensen gaan godmoden (al dan niet met toestemming, in beide gevallen heb ik daar een beetje een hekel aan, maar dat is denk ik een andere discussie, waar ik mijn standpunt graag nog een keertje over toelicht Razz ).

Het heeft namelijk ook wel iets heel gaafs om hele korte directe posts te maken en dan onmiddellijk een reactie te krijgen. In mijn beginjaren (op de eerste Gûl Isil bijvoorbeeld), konden we zo wel tientallen topicpagina's op een avond schrijven, maar dan wel met een hogere afwisseling tussen te personages. Sommige scènes (bijvoorbeeld gevechten, of bepaalde dialogen) lenen zich ook niet zo goed voor een paginalange beschrijving. Een ervarne RPG-er moet volgens mij dan ook in kunnen schatten wat de geschikte postlengte in een bepaalde situatie is, maar dat laat zich lastig in regels vangen..

Mindstorm

Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 23-12-13
Leeftijd : 33

http://w11.zetaboards.com/gul_isil

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van Lone Wanderer di 11 feb 2014 - 17:11

Het probleem met zo'n topic dat je in één avondje schrijft, is dat het moeilijk is om er als derde tussen te komen, lijkt me. Daarom vind ik RPG's met korte posts en topics die in één avondje worden afgerond nooit echt uitnodigend. Als nieuw lid dat zijn personage nog een beetje diepgang wil meegeven heb je dan toch moeite om ook eens echt mee te doen.

Persoonlijk ben ik het meest fan van posts van 400 tot 500 woorden, zoiets.
Lone Wanderer
Lone Wanderer

Aantal berichten : 177
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anja

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/forum

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van Kíli di 11 feb 2014 - 17:22

Ik denk niet dat het zo;n slecht idee is om een post lengte aan te geven. Het is ook om mensen te motiveren om meer over hun personage te schrijven. Alleen denk ik wel dat je rekening moet houden met beginnelingen, die misschien nog niet zo ervaren zijn.

Toen ik nog maar net begon met RPG kon ik echt niet meer schrijven dan 10 regels post. Nu als ik wil kan ik 1200 woorden weg schrijven. Maar dat heb ik niet binnen een maand geleerd (ik RPG al van dat ik 13 was)

Dus ik denk dat je gewoon beginnelingen de ruimte moet geven om te kunnen leren en daarom ook open moet kunnen staan om mensen tips te geven (door bijvoorbeeld een apart forum deel te maken waar ze kunnen oefenen) en meer gevorderde RPG'ers kunnen posten schrijven van 400 woorden.

Dus mijn conclusie is dat je bij jezelf moet nagaan wat je kan en ook gewoon gemotiveerd RPG'en, en je kan het ook aangeven dat je nog niet heel lang RPG't dan kunnen mensen er rekening mee houden.
Kíli
Kíli

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 05-02-14
Leeftijd : 28
Woonplaats : Neverland
Naam : Michelle

http://fsf.jcink.net/index.php?act=idx

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van GhostAttack wo 12 feb 2014 - 12:04

Persoonlijk vind ik dat het erg aan de site hangt. Om een voorbeeldje te geven, op WC is het af en toe wel fijn als er tempo in een topic zit en er gewoon veel in gebeurd, zonder dat je enorme lappen tekst hoeft te gaan schrijven. Maar op bijvoorbeeld HS is naar mijn idee de diepgang in de personages en de details erg interessant. Dit spreekt ook meer aan tot lange posts van een stuk of 400 woorden.

Verder ben ik zelf wel heel erg in voor de minimum. Enkel moet dit goed aansluiten op de RPG. Wil je dat er echt elke dag wordt gepost, of neem je, zoals op DH, genoegen met hele lange posts maar dan wel maar een post per week?

Persoonlijk roept een hoge minimum bij mij altijd tegenzin tot posten op. Als ik eenmaal ga schrijven komt de post er wel uitvloeien, maar ik merk bij mezelf bij de lange posts vaak dat het niet de mooie posts met goede details en mooi taalgebruik zijn die ik zou willen schrijven, omdat ik me aan de ene kant wel verplicht voel tot posten, maar er toch een zekere tegenzin bij mij groeit.

Dit is even hoe ik het zie, het kan zijn dat ik dingen dubbel heb genoemd ^,^'
GhostAttack
GhostAttack

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 09-02-14
Leeftijd : 24
Woonplaats : Hilversum
Naam : Tamar

Terug naar boven Ga naar beneden

Postlengte minimum? Empty Re: Postlengte minimum?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum