Kickstart
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NACHT 2 | DAG 2

+4
Lone Wanderer
maxime
Cricket
Lacernella Rubra
8 plaatsers

Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty NACHT 2 | DAG 2

Bericht van Lacernella Rubra di 11 feb 2014 - 19:43

Geteisterd door nachtmerries, weerwolven en heksen, was deze nacht niet bepaald rustig te noemen. De gemiddelde dorpeling droomde over hamburgers en weerwolven, de ziener staarde rusteloos door zijn nachtkijker, de weerwolven hadden honger en de heks staarde in dubio naar haar drankjes.

De weerwolven dus. Zij hadden een slachtoffer op het oog en namen niet de moeite om te kloppen, toen zij diens huisje binnen wilden vallen. Was dat een gil die de bewoners van Wakkerdam hoorden? Of waren de weerwolven zo snel dat de (misschien niet zo) onschuldige burger niet eens de tijd had om zijn of haar mond open te trekken? Vocht de bewoner van het huisje terug? Waren dat geweerschoten? En de heks? Wat deed de heks? Was zij bereid het slachtoffer te helpen, of besloot zij zelf iemand om het leven te brengen? Je hoort het al, het is weer één warrig verhaal in Wakkerdam.

Wat er ook gebeurde die nacht, de volgende ochtend trof een burger van Wakkerdam het levenloze lichaam van A Lion of the Rock, een onschuldige burger, aan in diens woning. Grote paniek brak uit in Wakkerdam, want dit betekende dat de rust nog niet wedergekeerd was in het dorpje!

‘Ik eis een gehangene!’ riep een burger en zodoende kwam de discussie weer op gang: wie zou er deze dag aan de galg belanden?

OOC

Er mag weer iemand gelynched worden! Donderdagavond zal er weer een dorpeling aan de galg worden gehangen. Wie vind jij verdacht?
Lacernella Rubra
Lacernella Rubra
Moderator

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anita

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van Cricket di 11 feb 2014 - 19:53

Huiverig kwam Cricket haar huisje uitgelopen. Alweer een dorpeling die verslonden was deze nacht. Wie? Wie was de volgende? En wie was de wolf in schaapskleren? Ze voegde zich bij de groep mensen die zich op het plein had gevormd en keek met grote ogen rond. Niemand durfde wat te zeggen... Misschien moest zij dan toch maar dapper zijn? Nog eventjes bleef ze stil, maar daarna haalde Cricket toch diep adem. Iemand moest zijn of haar verdenkingen het eerste uiten... Of niet? Eventjes sloot ze haar ogen, maar daarna begon ze te spreken. "De leeuw is vermoord, maar de leeuw verdacht gister onze nieuwe Burgermeester. Wilden de weerwolven haar het zwijgen opleggen? Ik verdenk Lightning!" Sprak ze, haar stem toch luid genoeg om duidelijk verstaanbaar te zijn.

Cricket
Cricket
Admin

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 08-12-13
Woonplaats : Apeldoorn
Naam : Babs

https://kickstart.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van maxime di 11 feb 2014 - 20:53

axime dacht na toen de naam Lightning geroepen werd door Cricket. Uit eindelijk zei ze: 'mijn stem gaat ook naar Lightning'.

maxime

Aantal berichten : 545
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 31

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van Lone Wanderer di 11 feb 2014 - 21:12

Nee, het was niet Lightning, besloot Lone Wanderer toen verschillende mensen aangaven dat ze Lightning wantrouwden. Ze herinnerde zich dat Lightning gisteren had gewild dat Lion of the Rock opgehangen moest worden, maar dat had Lone Wanderer zelf ook gewild, omdat de Lion gewoon verdacht was geweest vanwege haar afwezigheid. Nu de Lion dood was aangetroffen, wist ze dat ze niets meer was geweest dan een gewone burger. Hoe had ze ooit de fout kunnen maken om te denken dat de Lion een weerwolf was?
Wel koesterde ze wantrouwen tegenover de mensen die gisteren hadden bepaald dat BlueOreo moest hangen. Zij was hun burgemeester geweest. Zij had het vertrouwen gekregen van de meerderheid van het dorp. Hoe durfden ze dat vertrouwen te schaden? The Painted Lady, BoLovesJayjay, Cricket.... Ze zou op een van hen stemmen, dat wist ze nu. Maar op wie? Ze keek om zich heen, wachtend tot iemand anders voor haar de beslissing zou nemen, maar besloot uiteindelijk dat het toch echt haar eigen overtuiging moest zijn. 'Lightning is onschuldig,' zei ze met meer vertrouwen dan ze daadwerkelijk voelde. 'Ik verdenk The Painted Lady.'
Lone Wanderer
Lone Wanderer

Aantal berichten : 177
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anja

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/forum

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van 010 di 11 feb 2014 - 22:21

Het was wéér gebeurd, nog een mens verslonden door zo'n raar wezen dat ze weerwolven noemen. Cricket beschuldigde Lightning, dat was best voor de hand liggend. De dag ervoor wou ze haar ophangen. Dit was niet gelukt, straks hadden ze een weerwolf als burgemeester! "Ik denk ook dat het Lightning is!" riep ze maar, als het een burger was, netzoals BlueOreo, dan ging ze zich erg schuldig voelen. Ze had gister al een onschuldig iemand beschuldigd...
010
010

Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 11-01-14
Leeftijd : 24
Woonplaats : Under your bed~
Naam : Bo~

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van The Painted Lady di 11 feb 2014 - 22:30

Een nieuwe dag was aangebroken en alweer was er iemand vermoord. Dit keer werd The lion dood gevonden terwijl Lightning de dag ervoor The Lion nog dood wou hebben, was dit toeval? Nee, dit kon geen toeval zijn, dit was wraak. 'Ik stem op Lightning'zei The Painted Lady
The Painted Lady
The Painted Lady

Aantal berichten : 81
Registratiedatum : 31-01-14
Leeftijd : 32

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van Lightning di 11 feb 2014 - 22:34

Lightning verscheen net als de rest op het plein. Het speet haar dat ze de verkeerde had gekozen de vorige dag, maar ze was juist geweest door Blue Oreo te vertrouwen. Zowel de leeuw als Blue Oreo waren slechts onschuldige burgers geweest. Zij was nu aangewezen als burgemeester en net als de vorige dag leek dat haar duur komen te staan.
"Is het niet opvallend dat Cricket en de rest van jullie die burgemeester zo graag van kant willen maken? Geen les geleerd van gisteren?" sprak ze kalm maar luid. Iedereen mocht weten dat ze een vergissing maakte, als ze uiteindelijk zou hangen zou dat ook blijken. Verdacht, heel verdacht, maar wat haar nog meer opviel was dat, ondanks dat haar naam al zo vaak geroepen was, Lone Wanderer stemde voor iemand anders. Het was tijd voor de gok. "Ik sluit me aan bij Lone Wanderer. Ik denk dat The Painted Lady de moord heeft gepleegd."


Laatst aangepast door Lightning op di 11 feb 2014 - 22:42; in totaal 1 keer bewerkt
Lightning
Lightning

Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 29
Naam : Wazz

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van The Painted Lady di 11 feb 2014 - 22:40

Lightning begon te praten en wat haar opviel, ze loog. The Lone Wanderer had gister helemaal niet op mij, The Painted Lady gestemd. De burgemeester loog gewoon, Dit maakte haar alleen maar meer verdacht. The Painted Lady wist het nu zeker, Lightning was een wolf.
The Painted Lady
The Painted Lady

Aantal berichten : 81
Registratiedatum : 31-01-14
Leeftijd : 32

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van Lightning di 11 feb 2014 - 22:41

Ugh sorry, misunderstandig qua namen. Schrap dat deel. Plus dat sprak ze nie, dat dacht ze. But again, was effe in de war dus schrap t.
Lightning
Lightning

Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 29
Naam : Wazz

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van Tick di 11 feb 2014 - 22:46

Marieksel stond alweer op die ene plek waar ze de dag ervoor ook had gestaan en alweer werd er gesproken over een moord... Velen stemden op Lighting, de nieuwe burgemeester, maar Marieksel zelf had een ander idee en bleef bij wat ze de dag ervoor had gezegd. "Ik verdenk The Painted Lady van de moord!"
Tick
Tick
Admin

Aantal berichten : 551
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 25
Naam : Mari

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van Lacernella Rubra wo 12 feb 2014 - 16:26

Eigenlijk werden er maar twee namen genoemd: The Painted Lady en Lightning. Zeven burgers riepen in het rond. Drie riepen er dat The Painted Lady dood moest, terwijl vier riepen dat hun burgemeester niet te vertrouwen was!

Een hevige discussie later was het dus Lightning die naar het schavot werd geleid. Maar, zoals gebruikelijk in Wakkerdam, mocht zij nog wel enkele laatste woorden spreken.

Lightning, wie kies jij als nieuwe burgemeester, en heb jij nog meer te zeggen tegen je ontrouwe burgers?
Lacernella Rubra
Lacernella Rubra
Moderator

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anita

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van Lightning wo 12 feb 2014 - 16:53

Lightning fronste even toen ze iedereen hoorde spreken. Men had hier wat tegen burgemeesters, ook al probeerde deze hun werk ook maar gewoon te doen. Zonder iets te zeggen liet ze zich naar het schavot leiden. Pas daar keek ze de anderre burgers weer aan en sprak hen toe. "Helaas heeft de wolf mij erin geluisd door de persoon te doden die ik gister verdacht. Helaas zijn de dorpelingen in dit stadje niet slim genoeg dat te doorzien. Ik benoem Lone Wanderer tot de nieuwe burgemeester." De strop werd om haar nek gehangen en nog eenmaal keek ze de rest aan. "Maar ik ga niet alleen" mompelde ze, terwijl ze vliegensvlug haar jachtgeweer uit de hoes op haar rug tevoorschijn haalde, richtte en haar schot loste. Haar doel, The Painted Lady, de ander die vandaag werd verdacht. Vervolgens schoot het luik onder haar open en was het gedaan. Het geweer uit haar levenloze handen vallend.
Lightning
Lightning

Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 29
Naam : Wazz

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van The Painted Lady wo 12 feb 2014 - 17:33

Nadat de laatste persoon gestemd had verscheen er een sluwe glimlach om de mond van The Painted Lady, al was die stem op haar, ze konden haar niet meer ophangen. Tevreden keek ze hoe Lightning naar het schavot getrokken werd en een groot dik touw om haar dunne nekje werd gelegd. 'Hebt u nog paar laatste woorden' zei een dorpsbewoonster. Lightning zei iets over een nieuwe burgemeester, maar The Painted Lady luisterde daar niet echt aandacht aan. Op dit moment had ze een feestje in haar hoofd. 'Maar ik ga niet alleen!' hoorde ze opeens Lightning zeggen. The Painted Lady keek op en zag hoe Lightning een pistool wist te pakken achter haar rug vandaan en zonder aarzeling op haar eigen lichaam richtte en schoot. Even ging alles in slowmotion. Het luik onder de voeten van Lightning verdween en hing daar als onschuldige burgemeester. Painted Lady greep naar haar hart en voelde hoe warm, rood bloed uit haar lichaam droop. Ze bekeek haar had en zag het rode bloed. Toen ze ernaar keek begon ze angstaanjagend te lachen. Ze wist dat het einde nabij was. 'Gefeliciteerd burgers, jullie hebben je eerste weerwolf te pakken.' Weer moest ze lachen 'Jullie hadden beter naar jullie burgemeester moeten luisteren. Ha Ha' Toen viel The Painted Lady op haar knieën. Het leven vloeide uit haar lichaam en alles begon langzaam wazig te worden. 'Wolven, wreek mij!' Nadat ze dat gezegd had blies ze haar laatste adem uit en viel dood neer op de grond.
The Painted Lady
The Painted Lady

Aantal berichten : 81
Registratiedatum : 31-01-14
Leeftijd : 32

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van Lacernella Rubra wo 12 feb 2014 - 17:43

Geschokt hadden de dorpelingen toegekeken hoe Lightning een jachtgeweer tevoorschijn haalde en één van de andere dorpelingen neerschoot, vlak voordat de houten planken onder haar voeten verdwenen en zij zelf de dood vond.

Lightning. De Jager.

Alsof de chaos toen nog niet groot genoeg was, begon het slachtoffer van Lightnings schietpartij ook nog eens akelig te lachen en bekende ze een Weerwolf te zijn! The Painted Lady, een Weerwolf?! En sommige van de onschuldige burgers hadden haar nog wel als burgemeester gewild! Ze hadden haar vertrouwd!

Naast de chaos en het verdriet heerste er echter ook opluchting. Betekende de dood van The Painted Lady en de aanstelling van The Lone Wanderer als Burgemeester dat er eindelijk weer een rustige nacht zou volgen?


OOC


Nacht 3 is ingevallen in Wakkerdam. Graag zou ik:

- Van de Ziener een PM ontvangen en horen wiens rol zij wil zien.
- Van de Weerwolf een PM ontvangen en horen wie zij op wil eten.
Lacernella Rubra
Lacernella Rubra
Moderator

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anita

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

NACHT 2 | DAG 2 Empty Re: NACHT 2 | DAG 2

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum