Kickstart
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet

+4
AngelOfTheLord
Lacernella Rubra
BlueOreo
Chaer
8 plaatsers

Ga naar beneden

Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet Empty Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet

Bericht van Chaer ma 28 apr 2014 - 12:19

Ik zal deze discussie maar starten, aangezien ik er best wel nieuwsgierig naar ben wat jullie ervan vinden. Als iemand een forum op een film of boek baseert, zoals bijvoorbeeld Hunger Games, Divergent of wat dan ook, vind jij dan dat de oorspronkelijke karakters van de film of het boek toegestaan moeten worden of juist niet? Vind je het fijner als enkel originele karakters, gemaakt door de leden zelf, toegestaan mogen worden op zo'n forums?
Chaer
Chaer

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet Empty Re: Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet

Bericht van BlueOreo ma 28 apr 2014 - 14:06

Als het voor het plot nodig is om bestaande personages te hebben moet je daar natuurlijk geen nee tegen zeggen, maar ik vind een Rpg met zelfbedachte karakters veel leuker.
BlueOreo
BlueOreo

Aantal berichten : 229
Registratiedatum : 15-12-13
Leeftijd : 23
Naam : Bregje

http://blueoreo.deviantart.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet Empty Re: Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet

Bericht van Lacernella Rubra ma 28 apr 2014 - 14:12

BlueOreo schreef:Als het voor het plot nodig is om bestaande personages te hebben moet je daar natuurlijk geen nee tegen zeggen, maar ik vind een Rpg met zelfbedachte karakters veel leuker.

^Dat

Ik denk dat als bestaande personages geen belangrijke toevoeging zijn aan het plot, ze overbodig zijn, en dan zou ik ze zéker afraden, omdat je altijd zul zien dat iedereen bijv. Katniss wil zijn en je daar gezeur over krijgt. Of er zijn van die mensen zoals ik, die de naam "Katniss" in de ledenlijst zien staan en daardoor het forum gelijk al afschrijven. :f:

Maargoed, dat is mijn kijk erop. Ik ben dus niet zo'n fan van bestaande personages gebruiken. :3
Lacernella Rubra
Lacernella Rubra
Moderator

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anita

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet Empty Re: Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet

Bericht van Chaer ma 28 apr 2014 - 14:47

Right, thanks! De personages spelen niet echt een grote rol in het forum zelf, aangezien het niet zo gaat zoals het boek -waar een opstand komt, die ik hier liever wil vermijden- en dus leek het mij dat ze helemaal geen invloed hebben op het plot. Maar dan kom ik weer op het punt dat mensen die personages vast héél graag willen bespelen -zelf zou ik dat ook wel willen- en er dan over gaan zeuren.
Chaer
Chaer

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet Empty Re: Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet

Bericht van AngelOfTheLord ma 28 apr 2014 - 20:00

Ik zelf ben van mening dat je mensen de kans moet geven om ook personages uit het boek of wat dan ook te laten spelen. Zelf speelde ik vroeger ook wel vaak bestaande personages, gewoon omdat het ook eens leuk zijn. Je hebt dan al een basis en je kan er zelf je verhaal rond bouwen. Het bestaand personage moet je dan wel goed kunnen spelen en je moet ook IC kunnen blijven met zijn karakter. Ik zie dus niet in wat het probleem is als iemand een bestaand personage speelt en die goed kan spelen. ;3
AngelOfTheLord
AngelOfTheLord

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Narnia 8D
Naam : L from Lisa c:

http:// http://iaml.jcink.net/

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet Empty Re: Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet

Bericht van Little John di 29 apr 2014 - 7:21

Dat is nu juist het probleem volgens mij... Er zijn inderdaad veel mensen die goed met de bestaande personages omkunnen en die er van mij dan ook zo veel alss ze willen mee mogen rpg'en, maar ik vind het verschrikkelijk zonde als ze het personage slecht bespelen. Vaak zie je dan van die mensen die dan personage X weet ik veel wat laten doen terwijl hij/zij dat 'in het echt' nooit zou gedaan hebben. En aangezien je dan niet kan zeggen van: Jij speelt niet goed, iemand anders mag met X spelen, ben ik er ook tegen.

Little John

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 05-02-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet Empty Re: Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet

Bericht van Lucy wo 30 apr 2014 - 17:56

Mijn mening is dat je niet de naam van het personage (zodat je die niet meteen kan terugleiden), maar wel het uiterlijk en het karakter mag gebruiken. Zo bedenk je toch wel iets zelf iets en is niet alles overgenomen.
Het nadeel van personages spelen vind ik dat sommigen het helemaal niet goed kunnen. Ik zeg niet dat iedereen dat doet (want een sommigeen doen dat echt fantastisch), maar een aantal mensen waar ik een topic mee heb/had bespelen het personage heel anders dan het karakter oorspronkelijk was (en daar hoor ik zelf ook bij).
Lucy
Lucy

Aantal berichten : 145
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 23
Naam : The Little FandomCat (aka Cato)

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet Empty Re: Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet

Bericht van Lone Wanderer vr 2 mei 2014 - 8:13

Ik ben ook zo iemand die meteen afhaakt als ze een bekende naam op het forum ziet. Ik vind het altijd veel leuker als mensen hun eigen karakters bedenken, omdat je dan ruimte hebt voor karakterontwikkeling. Als je een bestaand karakter gebruikt van een fandom, zit je erg vast aan hoe dat karakter is en wat hij/zij al heeft meegemaakt. Meestal heeft zo'n karakter al een bepaalde ontwikkeling meegemaakt tijdens het boek/de film, wat dus minder ruimte overlaat voor de RP'er om te RPG'en. Maar goed, ik ben dan ook iemand die juist de ontwikkeling van een karakter erg leuk vind om te RPG'en.

En verder ben ik er ook geen fan van om de eerder genoemde redenen: er zijn meerdere mensen die hetzelfde karakter willen spelen en sommige mensen zijn helemaal niet goed in het realistisch neerzetten van een karakter.
Lone Wanderer
Lone Wanderer

Aantal berichten : 177
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anja

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/forum

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet Empty Re: Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet

Bericht van Jazzy zo 4 mei 2014 - 17:41

Ik denk dat het soms een leuke uitdaging is om een bestaand karakter te spelen en die zo geloofwaardig mogelijk neer te zetten, en het geeft tonnen inspiratie (voor mij in ieder geval) maar zoals Anja ook zegt is het jammer wanneer mensen het toch niet serieus genoeg nemen of simpelweg het personage niet goed doorhebben. Het ligt heel erg aan de RPG zelf, in sommige situaties vond ik het heel goed werken en in anderen minder. Ik was zelf ooit lid van een RPG waar bestaande karakters mogelijk waren mits je toestemming vroeg aan de admin en een soort auditie deed en dat werkte heel goed! =)
Jazzy
Jazzy

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 13-04-14
Leeftijd : 27
Woonplaats : Overijssel
Naam : Nadine

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet Empty Re: Forum op een boek/film baseren - Karakters toestaan of niet

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum