Kickstart
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

[concept] fabeldieren in het heden.

2 plaatsers

Ga naar beneden

[concept] fabeldieren in het heden. Empty [concept] fabeldieren in het heden.

Bericht van Asami ᵴato di 27 mei 2014 - 10:13

Vaak als verhalen fabeldieren bevatten zit er een wat.. authentiek thema aan. Het speelt zich af in de middeleeuwen of een wereld met andere technologie dan onze eigen; vaak beperkter dan wat wij hebben.
Harry Potter is wat het dichtst bij mijn idee zou komen omdat dat ook in het ‘heden’ speelt, alleen zijn ook daar de fabeldieren verborgen voor normaal niet-magisch volk en dat is precies niet wat ik wil.
RPGs met fabeldieren zijn ook vaak het bespelen van een fabeldier, maar wat nou als je er eentje (of meer) in je bezit kan hebben?

Ik stel het me zo voor: Het heden zoals we het kennen, met flat screen tv’s en smartphones en sneltreinen, maar toegevoegd aan wat we al hebben zijn fabeldieren. Ze lopen in het wild rond in bossen, vliegen zo nu en dan over steden (slopen er af en toe misschien ook eentje), en kunnen gehouden worden als huisdieren.
Zo worden er ook wedstrijden gehouden zoals drakenraces, vliegwedstrijden voor feniksen, beauty wedstrijden voor de mooiste eenhoorns, en ga zo maar door.
Je kan je beesten trainen, fokken, gewoon als huisdier houden, stiekem mee naar school smokkelen in je rugtas – of misschien ben je wel allergisch en moet je koste wat kost bij die monsters weg blijven.

Voor de rebellen onder ons zou het ook mogelijk zijn om illegale gevechten te organiseren of andere criminele acties te ondernemen.

Ik zie het voor me als een sandbox-style RPG: zo veel mogelijk vrij laten. Er is geen ‘plot’ en zo min mogelijk restricties voor het maken van een character. Het enige wat vast staat is de setting.

--
Ik ben momenteel niet van plan om dit idee uit te voeren, maar als iemand het op zich wil nemen zou ik graag meehelpen met de uitvoering. Ik geloof dat dit nog niet eerder is uitgevoerd, maar feel free to prove me wrong. :3
Asami ᵴato
Asami ᵴato

Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 06-05-14
Leeftijd : 27
Naam : Sarah

https://tigerteeth.jcink.net/index.php

Terug naar boven Ga naar beneden

[concept] fabeldieren in het heden. Empty Re: [concept] fabeldieren in het heden.

Bericht van Cricket do 29 mei 2014 - 19:31

Ik vind het wel heel erg vet klinken. ^-^ Dus eigenlijk een real-life RPG met die fantasie dieren erin verwoven? Hoe zou je de opbouw van die RPG dan zien qua boards? Met steden? Of specifiekere dingen?
Cricket
Cricket
Admin

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 08-12-13
Woonplaats : Apeldoorn
Naam : Babs

https://kickstart.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

[concept] fabeldieren in het heden. Empty Re: [concept] fabeldieren in het heden.

Bericht van Asami ᵴato zo 1 jun 2014 - 19:23

Ik denk dat het het beste werkt om het in een stad plaats te laten vinden en de boards dan zo uitgebreid te maken als nodig is. c:
Misschien is het ook mogelijk om er een variatie van te maken als een soort opleiding voor de dieren? Mensen zijn ingedeeld op welk fabeldier ze hebben en krijgen lessen in hoe ze ze moeten verzorgen en trainen? Al lijkt het me persoonlijk leuker om het gewoon in een stadssituatie te laten.
Asami ᵴato
Asami ᵴato

Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 06-05-14
Leeftijd : 27
Naam : Sarah

https://tigerteeth.jcink.net/index.php

Terug naar boven Ga naar beneden

[concept] fabeldieren in het heden. Empty Re: [concept] fabeldieren in het heden.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum