Kickstart
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Realistische RPG?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Realistische RPG? Empty Realistische RPG?

Bericht van Syrena zo 13 apr 2014 - 0:22

Is dit de juiste plaats? c;

Zo een 8 maanden geleden ben ik begonnen met een eigen forum. Ik kreeg een leuk idee voor ogen. Er waren namelijk zo veel wolven RPG waarna ik dacht waarom geen vossen RPG? Dus gewoon om het leuke idee ben ik ermee begonnen. Het was mijn bedoeling om een 'realistische' RPG over vossen te maken en niet zo als Serigala. Echter vond ik gewoon niets 'realistisch' en lijkt het veel op Serigala. Nu heb ik een geschiedenis bedacht voor mijn RPG. Het gaat over een groep vossen die na de ontdekking van Amerika (door Columbus) vlucht naar een eiland als het gevolg van de bevolking die hun vorige gebied bedreigd. Echter heb ik geen idee van wat andere hier van vinden maar vooral ik weet niet wat ik kan doen om mijn RPG realistischer te maken?
Syrena
Syrena

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 22-03-14
Naam : *gniffel gniffel*

Terug naar boven Ga naar beneden

Realistische RPG? Empty Re: Realistische RPG?

Bericht van CCDragon zo 13 apr 2014 - 15:19

Ik heb je verhaaltje gelezen en het klinkt al heel goed. Vind het altijd prettig als een gebied een duidelijk verhaal heeft. Maar in welke hoek zoek je het realisme? De vossen zullen altijd spreken, zij het dat je het kan beperken tot de vossen onderling, dus dat ze geen andere dieren kunnen verstaan.

Verder weet ik niet zoveel over het leefgedrag van vossen. Met hoeveel vrouwtjes en mannetjes ze leven, of roedels veroverd kunnen worden, etc. Ik weet niet precies hoe serigala dit geregeld heeft, maar als je realisme zoek zal je de natuurlijke gang van zaken moeten proberen toe te passen op een rpg.
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Bericht van Cricket zo 13 apr 2014 - 18:55

Ik neem aan dat je realisme in gedrag bedoelt? Om dat te bereiken, denk ik dat je echt goed het gedrag van vossen moet bestuderen en ook moet kijken naar de soorten.

Wil je alleen rode vossen (Vulpes Vulpes) gebruiken? Of ook andere vossensoorten? Want bijvoorbeeld de grijze vos is een beestje wat ook in bomen kan leven. Ik denk dat je vooral realisme kan halen uit het sociale gedrag van vossen. Als ik me het goed herinner, leven vossen alleen, in paren of in zeldzame gevallen in kleine familiegroepen. Etc... Ik kan nu wel hele verhalen gaan schrijven over vossengedrag, maar laat ik erst maar even vragen welke kant je op wilt met realisme. xD
Cricket
Cricket
Admin

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 08-12-13
Naam : Babs

https://kickstart.actieforum.com

Bericht van Syrena zo 13 apr 2014 - 22:08

Nou ik weet wel wat over hun natuurlijk gedrag maar het is moeilijk om dit in een RPG te verwerken. Vossen leven zoals Babs al zei solitair en soms in kleine familiegropen. Dus ik heb wel een groep solitaire vossen en dan heb ik verder nog 3 roedels op mijn forum...Maar ik denk dat al ik die roedels weg laat dat het ook maar saaitjes is, niet? En eerst had ik ook roedels per soort van vos (woestijnvossen, rode vossen apart etc.) maar de leden hielden zich er niet aan qua uiterlijk en gedrag en dus heb ik dat gewoon afgeschaft en gezegt dat ze elk soort vos mogen zijn (; Maar ik ben vooral op zoek naar wat realisme in het gedrag van vossen en hoe ze realistisch kunnen 'samenleven' ^^
Syrena
Syrena

Bericht van Cricket zo 13 apr 2014 - 22:34

Hmm... Vossen leven over het algemeen nog wel samen in familiegroepen. Misschien dat je clans afstammen uit oude familiegroepen die uiteindelijk heel erg groot zijn geworden? Krijg je meteen het gebeuren: Jij hebt ... bloed niet, dus jij hoort er niet bij. Maar ik weet niet of dat realistischer is dan wat je hebt. (':

http://www.thefoxwebsite.net/ecology/
Zelf gebruik ik deze site wel eens voor referentie.
Cricket
Cricket
Admin

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 08-12-13
Naam : Babs

https://kickstart.actieforum.com

Bericht van Syrena di 15 apr 2014 - 22:36

Hmm..best wel moeilijk maar ik vind het wel een leuke manier c': En handige site, misschien ben er nog wat mee (;
Syrena
Syrena

Bericht van CCDragon di 15 apr 2014 - 23:04

Er staan wel een paar interessante dingen tussen die je makkelijk toe kan passen in de RPG:
* Foxes are solitary but they may form social groups. Gezien de barre omstandig heden waar de wolven net uitkomen, is het niet heel vreemd dat er meer groepen zijn dan gewoonlijk.

* Foxes are territorial. Dit kan natuurlijk wrijving veroorzaken tussen de groepen in de RPG.

* A male and female fox usually pair for life. Lijkt me erg belangrijk. Behalve als je karakter echt een player is xD

* Foxes do not hunt in packs. Ook als ze in groepjes leven jagen de dieren individueel. Dus geen groepsjachten oid gaan organiseren :p
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: