Kickstart
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

{Idea} RPG Divergent

2 plaatsers

Ga naar beneden

{Idea} RPG Divergent Empty {Idea} RPG Divergent

Bericht van Kath di 6 mei 2014 - 14:54

Sinds kort heb ik een lichte verslaving aan Divergent. Het leek me ontzettend cool als er zo'n wereld zou bestaan. Nou zo'n wereld kun je dus ook maken in RPG en daarom leek het me cool een RPG van te maken. Ik zal wel even kort uitleggen voor degene die niet precies weten wat het inhoud:

Je bent in een wereld die uit 5 facties bestaan: Onverschrokkenheid, Zelfverloochening, Eruditie, Vriendschap en Oprechtheid.
Aan de hand van een test kom je te weten in welke factie je hoort.
Zodra je in een factie stapt, moet je je inwijding halen om te laten zien dat je die factie waard bent. De inwijding houd dus een beetje in dat je op proef wordt gesteld. Als je je inwijding niet haalt zal je factieloos worden. Je hebt dan geen factie en je zal ook arm zijn.

Je begint als aspirant. Je zal moeten trainen om officieel bij je factie te horen. Waarschijnlijk verschilt dit allemaal per factie. In de film/het boek kijk je alleen mee met hoe het er aan toe gaat in de factie Onverschrokkenheid.

Als het forum wordt opgericht, dan leek het me handig om alleen nog de factie Onverschrokkenheid te hebben omdat mensen die dan de film/boek hebben gelezen/gezien dan weten hoe het daar werkt. Zo heb je kans dat de andere facties inactief zijn en dat zou zonde zijn.
Daarnaast zou ik dit plan heel graag willen uitwerken maar daarvoor heb ik wel andere nodig die me daarbij willen helpen want alleen kan ik het niet.

Ik weet niet wat jullie van het idee vinden, of jullie nog aanpassingen hebben of informatie die ik misschien ben vergeten te vertellen of het gewoon een slecht idee vinden. Ik hoor het in ieder geval graag Wink
Kath
Kath

Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 06-05-14
Leeftijd : 24

Terug naar boven Ga naar beneden

{Idea} RPG Divergent Empty Re: {Idea} RPG Divergent

Bericht van CCDragon di 6 mei 2014 - 15:06

Kath schreef:Je begint als aspirant. Je zal moeten trainen om officieel bij je factie te horen. Waarschijnlijk verschilt dit allemaal per factie. In de film/het boek kijk je alleen mee met hoe het er aan toe gaat in de factie Onverschrokkenheid.

Ik ben momenteel bezig in boek twee en kan je een aantal dingen vertellen Razz
Zelfverloochendheid: 30 dagen vrijwilligerswerk. Eigenlijk slaagt iedereen voor deze inwijding.
Eruditie: IQ testen. Als je scores niet hoog genoeg zijn, word je factieloos.
Oprechtheid: Leugentesten, 30 dagen lang. Aan het eind word je ondervraagd over je diepste geheimen onder invloed van een waarheidsserum.
Vriendschap: Deze weet ik even niet meer, weet ook niet zeker of het wel genoemd is.
Onverschrokkenheid: Lichamelijke training, psychologische training en mentale training. Hoog aantal afvallers.

Het zat er natuurlijk wel aan te komen dat hier RPGs over zouden komen Razz Ik zou meteen één regel instellen: je mag niet zonder toestemming Afwijkend zijn. Anders heb je meteen een forum vol Afwijkenden.

Ten tweede, wanneer speelt het zich af? Voor al het gedoe met Eruditie? Want ik zal even een tipje van de sluier oplichten: in boek twee staat de wereld op de rand van oorlog en proberen de facties uit te zoeken welke kant ze kiezen etc. Dus als je het wil focussen op het leven in facties, kan je het beter een jaar of 3, 4 vóór het boek doen.

Ik zou het persoonlijk nog leuker vinden om het een stapje eerder te doen. Ze gaan eerst met zijn allen naar school, je bent geboren in een factie, maar hoor je daar ook thuis? De twijfel, de uitslag van de test, de keuze voor een factie. Dat zijn allemaal dingen die enorme karakterontwikkeling kunnen opleveren en daardoor interessant zijn om te beschrijven.
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

{Idea} RPG Divergent Empty Re: {Idea} RPG Divergent

Bericht van Kath di 6 mei 2014 - 17:32

Dat van dat afwijkend is inderdaad wel slim. Dan zal je zien dat iedereen inderdaad afwijkend wil zijn. Maar dat idee heb ik dus ook met die facties. Dat iedereen bij Onverschrokkenheid wil horen.  Ik heb tot nu toe alleen boek 1 gelezen. (vraag me ook af waar jij boek 2 hebt gekocht? ) Alleen ik zit te denken, wanneer zal je wel afwijkend zijn. Ik denk het best nooit want het zal niet erg eerlijk zijn tegenover iemand anders.

Als ik alle facties gebruik, lijkt het me het best om zeker ook dat puntensysteem te gebruiken wat ze ook in het boek doen. Dat er maar een paar mensen officieel bij de factie kunnen horen.
Daarnaast geloof ik dat niemand factieloos wil zijn dus iedereen zal wel slagen voor hun inwijding. Dan kun je alleen nog factieloos worden met dat puntensysteem en ik geloof dan dat als je bijv. bij Onverschrokkenheid zit, dat iedereen zal proberen te winnen bij een gevecht of hun angstlandschap gewoon met gemak halen. Dat puntensysteem kan dan zeker beter niet?

Waar het zich afspeelt. Dat vind ik nog moeilijk te zeggen want ik weet niet waar het handig is om te beginnen. Je zal uiteindelijk waarschijnlijk nieuwe leden krijgen en dan moeten die hun test nog doen terwijl de andere al aan hun training zijn begonnen. Dan klopt dat al niet helemaal. Dus dat weet ik eerlijk gezegd nog niet. Dan blijkbaar die oorlog met Eruditie. Ik weet niet precies wat daar allemaal in gebeurd, maar ik wil het liever afspelen voor die oorlog.

Maar bedoel je dat ze eerst nog naar school gaan en dingen leren over hun factie etc. en dan pas dat de test komt?

Bedankt trouwens dat je me er even op wijst Wink
Kath
Kath

Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 06-05-14
Leeftijd : 24

Terug naar boven Ga naar beneden

{Idea} RPG Divergent Empty Re: {Idea} RPG Divergent

Bericht van CCDragon di 6 mei 2014 - 18:09

Kath schreef:Dat van dat afwijkend is inderdaad wel slim. Dan zal je zien dat iedereen inderdaad afwijkend wil zijn. Maar dat idee heb ik dus ook met die facties. Dat iedereen bij Onverschrokkenheid wil horen.  Ik heb tot nu toe alleen boek 1 gelezen. (vraag me ook af waar jij boek 2 hebt gekocht? ) Alleen ik zit te denken, wanneer zal je wel afwijkend zijn. Ik denk het best nooit want het zal niet erg eerlijk zijn tegenover iemand anders.
Ik denk dat misschien 1% van de bevolking in het boek afwijkend is. Je kan het Afwijkend zijn op het forum introduceren door bepaalde regels te stellen. Bijvoorbeeld dat iemand langer dan 2 maanden lid moet zijn, een bepaald aantal IC post gemaakt moet hebben en ook een auditie post moet schrijven.

Het boek heb ik bij Boekhandel Westerhoff gekocht, maar zowel deel 2 als deel 3 zijn al in meerdere boekenwinkels te verkrijgen.

Kath schreef:Als ik alle facties gebruik, lijkt het me het best om zeker ook dat puntensysteem te gebruiken wat ze ook in het boek doen. Dat er maar een paar mensen officieel bij de factie kunnen horen.
Welk puntensysteem bedoel je precies? Punten voor posts of punten die ze verzamelen tijdens hun inwijding of de punten die ze gebruiken om dingen te kopen in hun factie?

Kath schreef:Daarnaast geloof ik dat niemand factieloos wil zijn dus iedereen zal wel slagen voor hun inwijding. Dan kun je alleen nog factieloos worden met dat puntensysteem en ik geloof dan dat als je bijv. bij Onverschrokkenheid zit, dat iedereen zal proberen te winnen bij een gevecht of hun angstlandschap gewoon met gemak halen. Dat puntensysteem kan dan zeker beter niet?
Het lijkt mij geniaal als je karakter factieloos word, terwijl dat niet de planning was :PIn boek 2 beginnen de factielozen al een grotere rol te krijgen en ik denk dat ze een sleutelrol gaan spelen in de oorlog. Maar hoewel de factielozen enorm arm zijn, hebben ze het de afgelopen 4 jaar (dus vier jaar voor het boek) beter gekregen, omdat Zelfverloochening eten en kleding begon te doneren.

Kath schreef:Waar het zich afspeelt. Dat vind ik nog moeilijk te zeggen want ik weet niet waar het handig is om te beginnen. Je zal uiteindelijk waarschijnlijk nieuwe leden krijgen en dan moeten die hun test nog doen terwijl de andere al aan hun training zijn begonnen. Dan klopt dat al niet helemaal. Dus dat weet ik eerlijk gezegd nog niet. Dan blijkbaar die oorlog met Eruditie. Ik weet niet precies wat daar allemaal in gebeurd, maar ik wil het liever afspelen voor die oorlog.
Aangezien het jou vooral om het idee van leven in facties gaat, zou ik het idd voor de boeken af laten spelen. Je zou kunnen zeggen dat een half jaar in onze tijd een jaar in de RPG is. Dan kan er dus elk half jaar een nieuwe lichting 16-jarigen hun keuze kunnen maken en aan hun inwijding beginnen.

Kath schreef:Maar bedoel je dat ze eerst nog naar school gaan en dingen leren over hun factie etc. en dan pas dat de test komt?
Ja, precies. In het boek word duidelijk dat alle facties samen naar één school gaan. Ze krijgen gewoon dezelfde vakken als wij: wiskunde, biologie, etc. Van de kinderen word verlangt dat ze zich naar hun factie gedragen, ondanks het feit dat ze later voor een andere factie kunnen kiezen. Als ze 16 zijn kiezen ze hun factie, die de rest van hun opleiding voltooit. Misschien kan je eerst focussen op dat laatste highschool jaar, waarna je het forum uitbreid wanneer de kiesceremonie voor de eerste lichting is geweest. Na de kiesceremonie zullen nieuwe leden die zich aanmelden als een 15-jarige beginnen, terwijl de oudere leden beginnen aan hun inwijding. (Als je me nog kan volgen xD)
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

{Idea} RPG Divergent Empty Re: {Idea} RPG Divergent

Bericht van Kath di 6 mei 2014 - 19:05

Om afwijkend te worden vind ik jouw oplossing inderdaad een goed idee!

In het boek moet je vechten. Ik dacht dat zoiets met punten ging toch? Dat je steeds hoger komt te staan. Dan heb je zeg maar zo'n lijs en als je dan als één van de laatste staat, kun je verwachten dat je binnenkort zou moeten vertrekken en factieloos wordt. Want het waren iets van 10 mensen geloof ik of 5 die uiteindelijk mogen aansluiten bij de factie.
Ik vertel het waarschijnlijk nogal vaagjes, maar dat zijn mijn herinneringen momenteel ook een beetje Razz Moet weer even een beetje nadenken.

Wat me ineens te binnen schiet: Dat bijvoorbeeld de mensen die dan 16 zijn geworden, een factie kiezen en aan hun inwijding beginnen terwijl de 15-jarige nog gewoon naar school gaan en zich dan voorbereiden en ondertussen nog leren in hun oude factie leven. Dan is denk ik inderdaad het best dan een halfjaar een RL een heel jaar is in de RPG.
(waarschijnlijk vertel ik nu allemaal wat jij mij had gezegd, maar dan zal ik het in ieder geval snappen Razz )

Verder, is het het handigst om dat inderdaad gewoon alle facties, inclusief de factieloze, in de RPG te doen. Dan heb je toch wel heel Divergent.

Zijn er trouwens verder nog dingen waar over nagedacht moet worden of niet?
Kath
Kath

Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 06-05-14
Leeftijd : 24

Terug naar boven Ga naar beneden

{Idea} RPG Divergent Empty Re: {Idea} RPG Divergent

Bericht van CCDragon di 6 mei 2014 - 20:25

Kath schreef:In het boek moet je vechten. Ik dacht dat zoiets met punten ging toch? Dat je steeds hoger komt te staan. Dan heb je zeg maar zo'n lijst en als je dan als één van de laatste staat, kun je verwachten dat je binnenkort zou moeten vertrekken en factieloos wordt. Want het waren iets van 10 mensen geloof ik of 5 die uiteindelijk mogen aansluiten bij de factie.
Ik vertel het waarschijnlijk nogal vaagjes, maar dat zijn mijn herinneringen momenteel ook een beetje :PMoet weer even een beetje nadenken.
Ja, maar dit is álleen zo in Onverschrokkenheid! Daarnaast is het 'afvallen' ook een nieuwere regel. Pas 4 jaar oid, vanuit het boek gerekend. Dus dat is niet echt bruikbaar voor het hele forum.

Kath schreef:Wat me ineens te binnen schiet: Dat bijvoorbeeld de mensen die dan 16 zijn geworden, een factie kiezen en aan hun inwijding beginnen terwijl de 15-jarige nog gewoon naar school gaan en zich dan voorbereiden en ondertussen nog leren in hun oude factie leven. Dan is denk ik inderdaad het best dan een halfjaar een RL een heel jaar is in de RPG.
Dat was idd precies wat ik bedoelde Razz Maar ik denk dat het handiger is om te stellen dat nieuwe leden altijd als 15 jarige beginnen (behalve als ze een hogere functie zoals Inwijdingsbegeleider hebben), zodat je niet mensen hebt die halverwege de inwijding binnen komen vallen.

Kath schreef:Zijn er trouwens verder nog dingen waar over nagedacht moet worden of niet?
Dat is aan jou natuurlijk. Je moet even nadenken over de opbouw van het forum. Persoonlijk zou ik voor de Highschool en de vijf facties allemaal aparte categorieën maken, met elk een stuk op 3 boards. Meer boards zou ik niet doen, dan word het forum te groot. Je kan ook één categorie maken voor 'de wereld', met als subboards de vijf facties en dan binnen die boards subboards maken. Maar dat moet je zelf even uitvogelen Razz
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

{Idea} RPG Divergent Empty Re: {Idea} RPG Divergent

Bericht van Kath di 6 mei 2014 - 20:44

Dat van die punten is inderdaad niet erg handig dan.

Dan wordt inderdaad gewoon de begin leeftijd 15 zoals je zei.
Alleen hoe zit dat met die hogere functies?
Een soort aanmeldingstopic ervoor maken is denk ik het handigst dan toch? En dan met een paar eisen erin voordat je kan worden geaccepteerd.
Kath
Kath

Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 06-05-14
Leeftijd : 24

Terug naar boven Ga naar beneden

{Idea} RPG Divergent Empty Re: {Idea} RPG Divergent

Bericht van CCDragon di 6 mei 2014 - 21:03

Kath schreef:Alleen hoe zit dat met die hogere functies?
Een soort aanmeldingstopic ervoor maken is denk ik het handigst dan toch? En dan met een paar eisen erin voordat je kan worden geaccepteerd.

Het makkelijkst is als je start met een klein team. Vraag mensen die je kent (en een redelijk RPG niveau hebben) of ze je willen helpen. Dit kan je ook doen als je het forum gebouwd hebt. Als je niet echt mensen hebt die je kan vragen kan je idd mensen laten solliciteren, maar het is dan natuurlijk afwachten wat voor niveau zij hebben en of je met ze kan samenwerken. Mensen met IC hogere functies hoeven niet persé mods te zijn, maar staan vaak wel wat dichter bij de mods en admins dan de andere leden wegens overleg en andere praktische redenen.
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

{Idea} RPG Divergent Empty Re: {Idea} RPG Divergent

Bericht van Kath di 6 mei 2014 - 21:15

Okey, Bedankt voor je hulp!
Voor de hogere functies zal ik denk ik eerder een mod of admin doen inderdaad. Al kijk ik even hoe dat uitpakt.

Ik denk dat ik eerst een klein team ga zoeken, want straks dan heb ik wel het forum alleen nog geen team. En het ligt er dan aan of de personen die ik er wel bij zou willen er wel aan mee willen doen of er wel genoeg tijd voor hebben.

In ieder geval heel erg bedankt met het uitwerken enzo! Hopelijk lukt het om een goede RPG te maken dan en er een goed team te vinden Wink
Kath
Kath

Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 06-05-14
Leeftijd : 24

Terug naar boven Ga naar beneden

{Idea} RPG Divergent Empty Re: {Idea} RPG Divergent

Bericht van CCDragon di 6 mei 2014 - 21:35

Heel graag gedaan, vond het leuk om even mee te denken. Zodra ik een nieuwe film zie of een nieuw boek lees krijg ik altijd meteen RPG ideeën, dus had zelf ook al nagedacht over dit thema. Dus ben blij dat ik mijn ideeën nog een beetje nuttig heb kun laten zijn (:

Als je hulp nodig bent met het uiterlijk van je forum, kan je mijn shopje vinden bij de supply and demand (:
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

{Idea} RPG Divergent Empty Re: {Idea} RPG Divergent

Bericht van Kath di 6 mei 2014 - 21:40

Die had ik inderdaad al gevonden Smile
Waarschijnlijk zal je me daar binnenkort zien ook Razz
Kath
Kath

Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 06-05-14
Leeftijd : 24

Terug naar boven Ga naar beneden

{Idea} RPG Divergent Empty Re: {Idea} RPG Divergent

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum