Kickstart
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Magic Pets

2 plaatsers

Ga naar beneden

Magic Pets Empty Magic Pets

Bericht van Tick do 30 okt 2014 - 16:49

Basis
Ik ben weer begonnen met een “Magic Pets” forum (bij gebrek aan een beter idee voor de naam heb ik dezelfde naam gekozen als een eerder forum). Het forum is een soort roleplay forum dat onder andere draait om het verzorgen en het fokken van diertjes (Een beetje zoals het idee van Foranima), zogenaamde Magic Pets, maar er is ook een soort roleplay-functie waarbij je kunt roleplayen als een van je Magic Pets.


Welke Magic Pets zijn er allemaal?
Op het begin zullen er waarschijnlijk ongeveer drie of vier soorten Magic Pets zijn, dit lijken er weinig (en dat is ook zo), maar de eerste 10 leden mogen een eigen Magic Pet ontwerpen (als ze dit willen). Als een lid geen starter Magic Pet wil ontwerpen, kan deze een ander lid vragen om er eentje te ontwerpen voor hem/haar of een van de al bestaande Magic Pets kiezen. Na een tijdje (als het forum actief genoeg is/blijft) zullen er wedstrijden georganiseerd worden waarbij alle leden een Magic Pet design in kunnen zenden. Als je begint op het forum mag je één Magic Pet kiezen(/ontwerpen).


Fokken.
Als je genoeg punten hebt, kun je twee van je Magic Pets met elkaar fokken. Alle Magic Pets kunnen met elkaar gekruist worden, waardoor er weer nieuwe soorten kunnen ontstaan, hoewel het ontstaan van kruisingen niet altijd zal gebeuren.


Roleplayen? Hoe zit dat?
Op het forum heb je twee keuzes met het roleplayen: Je roleplayt als een van je Magic Pets of je roleplayt als de verzorger van de Magic Pets. Er is geen minimum aan regels dat je moet behalen in een RP-post, zo lang het maar geen posts zijn waar niet meer in staat dan ““Hoi” zei Jantje.”. Met het roleplayen als een Magic Pet kun je enkel (een van) je eigen Magic Pet(s) spelen.


Punten.
De punteneenheid op het forum heet Magic Coins. Met Magic Coins kun je nieuwe items en Magic Pets kopen. Je verdient deze punten onder andere door te roleplayen en met forumevenementen. Ook mag je je eigen Magic Pets verkopen aan andere leden van het forum in ruil voor Magic Coins. Er zijn ook wedstrijden voor je Magic Pets, daar kun je ook punten mee verdienen.


Wedstrijden.
Er worden niet alleen OOC-wedstrijden gehouden (zoals de ontwerp-wedstrijden), maar ook IC-wedstrijden. Deze wedstrijden bestaan uit twee rondes: De voorbereiding en de show. Bij de eerste ronde van de wedstrijden zullen de eigenaars van de Magic Pets een van hun Pets moeten kiezen en in een roleplay-post beschrijven hoe ze deze klaarmaken voor de show. Bij de tweede ronde moeten de deelnemende leden beschrijven wat hun Magic Pet doet op het podium, voor het publiek en de jury. De jury zal uiteindelijk bepalen wie heeft gewonnen. Je kunt je in een bepaald topic aanmelden voor deelnemer en voor jury zodra de wedstrijd is aangekondigd, hoewel er maar drie juryplekken zijn (buiten de staff). Elke deelnemer krijgt na afloop van de wedstrijd een bepaald aantal Magic Coins als bedankje voor het deelnemen, de top drie krijgt een hoger bedrag aan Magic Coins én misschien nog andere prijzen (die kunnen verschillen per wedstrijd).
--
Westrijden van leden.
Leden mogen zelf ook wedstrijden organiseren, maar hierbij moeten ze zelf voor de prijzen zorgen. Deze wedstrijden kunnen en mogen zowel OOC- als IC-wedstrijden zijn en wat er precies gebeurd mag de organisator van de wedstrijd zelf bedenken.

-----

Dit is wat ik tot nu toe heb van mijn idee... Ik heb het ook al op een ander forum geplaatst en daar kreeg ik positieve reacties.

Het enige probleem dat ik hierin zie is dat het waarschijnlijk niet erg actief gaat worden, maar niet geschoten is altijd mis, right?


Laatst aangepast door Dutchy op do 27 nov 2014 - 18:41; in totaal 1 keer bewerkt
Tick
Tick
Admin

Aantal berichten : 551
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 25
Naam : Mari

Terug naar boven Ga naar beneden

Magic Pets Empty Re: Magic Pets

Bericht van SushiCat do 30 okt 2014 - 17:58

Oei dat lijkt me echt een leuk forum! Als je het op de juiste manier uitwerkt kan het echt super worden!
SushiCat
SushiCat

Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 15-09-14
Leeftijd : 21
Woonplaats : Breda
Naam : Izza

http://www.frozenrpg.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Magic Pets Empty Re: Magic Pets

Bericht van Tick do 27 nov 2014 - 18:40

Dank je (: Ik hoop het goed uit te kunnen werken, maar kan niks garanderen.
Tick
Tick
Admin

Aantal berichten : 551
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 25
Naam : Mari

Terug naar boven Ga naar beneden

Magic Pets Empty Re: Magic Pets

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum