{Layout} Wat vindt jij aantrekkelijk aan een layout?
+2
Lacernella Rubra
Cricket
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
{Layout} Wat vindt jij aantrekkelijk aan een layout?
Laten we maar meteen eens een keertje kijken wat andere mensen vinden. Wat vindt jij aantrekkelijk aan een layout en wat vind je eigenlijk meteen niks het moment dat je het ziet?
Ik vind het zelf altijd ietwat naar als er hele felle kleuren in de layout zitten of als er onscherpe afbeeldingen tussen zitten. Maar ik vind het zowel lichte als donkere layouts mooi. ^-^
Ik vind het zelf altijd ietwat naar als er hele felle kleuren in de layout zitten of als er onscherpe afbeeldingen tussen zitten. Maar ik vind het zowel lichte als donkere layouts mooi. ^-^
Re: {Layout} Wat vindt jij aantrekkelijk aan een layout?
Cricket schreef:
Ik vind het zelf altijd ietwat naar als er hele felle kleuren in de layout zitten of als er onscherpe afbeeldingen tussen zitten.
Dat.
Verder houd ik wel van een beetje strakke vormgeving, niet te veel poespas, netjes uitgelijnd.
Ik heb er ook altijd een hekel aan als een forum heel lang de tijd nodig heeft om te laden, puur vanwege fancy widgets of enorme (achtergrond) afbeeldingen, hoewel ik voor echt heel mooie sites nog wel een uitzondering wil maken.
Ik geef wel de voorkeur aan lichtere skins, hoewel ik donkere skins niet per definitie lelijk vind. Dat heeft er puur mee te maken dat ik om de een of andere reden meer moeite moet steken in het lezen van lichte tekst op een donkere achtergrond, dan andersom.
Er moet ook wel aandacht in worden gestoken.
Een layout maak je niet zo 123, daar moet je goed de tijd voor nemen. Dan pas krijg je (meestal) een mooi resultaat.
Een layout maak je niet zo 123, daar moet je goed de tijd voor nemen. Dan pas krijg je (meestal) een mooi resultaat.
Hmm, en widgetgebruik dan? Vinden jullie Widgets bevorderlijk of toch maar liever niet?
De ene keer wel, de andere keer niet.
Het ligt eraan hoe de verdere lay-out eruit ziet, het kan al snel te druk worden namelijk.
Daar in tegen kan het, zoals op WC, ook duidelijkheid bieden. Het ligt dus een beetje aan het forum zelf
Het ligt eraan hoe de verdere lay-out eruit ziet, het kan al snel te druk worden namelijk.
Daar in tegen kan het, zoals op WC, ook duidelijkheid bieden. Het ligt dus een beetje aan het forum zelf
Allonsyx- Aantal berichten : 66
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Quinty
En het ligt er ook aan wat voor widgets. Widgets voor linkpartners vind ik meestal niet zo geslaagd, omdat een deel met linkpartners al snel heel druk wordt vanwege al die verschillende kleuren. Een draaibalk in een widget vind ik ook niks. Zo'n rol-effect (je weet wel, dat al die plaatjes langs komen glijden) vind ik over het algemeen sowieso niet mooi/handig XD
Wat vind ik dan wel mooi? Over het algemeen wel lichte kleuren en kleurcontrasten. Ik vind het altijd vervelend als een forum alléén maar lichte of alléén maar donkere kleuren heeft. Om even duidelijker te zijn: dit forum heeft bijvoorbeeld een brede grijze rand naast de posts. Als die grijze rand er niet zou zijn, zou het echt allemaal veel te eentonig zijn. Dat soort dingetjes vind ik dus wel mooi :3
Oh, en een forum moet smal zijn, zoals dit forum en niet zo breed als bijvoorbeeld het ondersteuningsforum.
Wat vind ik dan wel mooi? Over het algemeen wel lichte kleuren en kleurcontrasten. Ik vind het altijd vervelend als een forum alléén maar lichte of alléén maar donkere kleuren heeft. Om even duidelijker te zijn: dit forum heeft bijvoorbeeld een brede grijze rand naast de posts. Als die grijze rand er niet zou zijn, zou het echt allemaal veel te eentonig zijn. Dat soort dingetjes vind ik dus wel mooi :3
Oh, en een forum moet smal zijn, zoals dit forum en niet zo breed als bijvoorbeeld het ondersteuningsforum.
Wat ik wel belangrijk vind aan het forum, is dat het niet standaard is. Dat er inderdaad moeite in gestoken is. Het liefst heb ik een forum wat aansluit en één geheel vormt.
Widget kunnen wel, zolang ze onderdeel zijn van het geheel. Zoals bij WC en KE overlapt de banner ook de widgets aan de bovenkant. Als een forum dit niet heeft, hangen de widgets er maar een beetje naast. Dan vind ik ze niet meer mooi. Table widget zijn ook een beetje not done, zorg wel voor een mooie sheet voor je widgets.
Licht of donker hangt ook van het onderwerp van de site af. Over het algemeen prefereer ik licht, maar bijvoorbeeld Boundless is weer een beetje té licht (wazig zelfs).
Last but not least: Voor mij moet een forum zijn onderwerp uitstralen. Ben je een magische school? Straal dan magie en schoolheid uit. Ben je een Pokémon forum? Laat dit dan duidelijk zien in je skin.
Widget kunnen wel, zolang ze onderdeel zijn van het geheel. Zoals bij WC en KE overlapt de banner ook de widgets aan de bovenkant. Als een forum dit niet heeft, hangen de widgets er maar een beetje naast. Dan vind ik ze niet meer mooi. Table widget zijn ook een beetje not done, zorg wel voor een mooie sheet voor je widgets.
Licht of donker hangt ook van het onderwerp van de site af. Over het algemeen prefereer ik licht, maar bijvoorbeeld Boundless is weer een beetje té licht (wazig zelfs).
Last but not least: Voor mij moet een forum zijn onderwerp uitstralen. Ben je een magische school? Straal dan magie en schoolheid uit. Ben je een Pokémon forum? Laat dit dan duidelijk zien in je skin.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: