Kickstart
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pokémon Journey

+6
AngelOfTheLord
Lone Wanderer
Lacernella Rubra
The Painted Lady
CCDragon
Chaer
10 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welke regio moet er open zijn in het begin?

Pokémon Journey Vote_lcap0%Pokémon Journey Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Pokémon Journey Vote_lcap18%Pokémon Journey Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
Pokémon Journey Vote_lcap36%Pokémon Journey Vote_rcap 36% 
[ 4 ]
Pokémon Journey Vote_lcap9%Pokémon Journey Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
Pokémon Journey Vote_lcap0%Pokémon Journey Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Pokémon Journey Vote_lcap36%Pokémon Journey Vote_rcap 36% 
[ 4 ]
 
Totaal aantal stemmen : 11
 
 

Pokémon Journey Empty Pokémon Journey

Bericht van Chaer za 8 feb 2014 - 10:56


Pokémon Journey

Wat is Pokémon Journey?
Pokémon Journey is een gloednieuwe Pokémon RPG waarin je in het leven kunt stappen van een mens in de wereld van Pokémon. Je bent geheel vrij om je eigen leven te kiezen, of je nu trainer, coordinator, breeder of misschien zelfs gymleader wilt worden; alles is mogelijk. Ons uiteindelijk doel voor de RPG is dat we jullie álle regio's te kunnen bieden en dus ook de mogelijkheid kunnen geven om álle pokémon die jullie willen vangen, te vangen!

Welke Regio's zullen aanwezig zijn bij de opening van Pokémon Journey?
PJ zal starten met maar één regio, om te voorkomen dat een groot deel van de RPG inactief is, willen we eerst beginnen met Kanto, omdat dit de eerste regio is van de Pokémon series, en daarna overgaan naar de tweede regio en zo verder, máár dit zal enkel gebeuren wanneer het forum echt actief is geworden. Ons uiteindelijke doel is om alle regio's open te hebben, maar dit zal natuurlijk wel nog even duren!

Hoe vang ik Pokémon?
Natuurlijk kun je niet zomaar in de RPG een pokémon gaan vangen, want we willen natuurlijk voorkomen dat iedereen elke keer dat hij of zij post een pokémon vangt. Natuurlijk is er geen limiet aan pokémon die je mag vangen, maar voordat je er een mág vangen, moet je eerst een poké ball kopen in de winkel. Er zijn verschillende soorten poké ball waar je ook verschillende soorten pokémon mee kunt vangen:
Pokémon Journey Bag_Pok%C3%A9_Ball_Sprite Normal Poké Ball - 10 Points + Level Pokémon
Staat je toe om een normale pokémon te vangen.

Pokémon Journey Bag_Great_Ball_Sprite Shiny Poké Ball - 20 Points + Level Pokémon
Staat je toe om een shiny pokémon te vangen.

Pokémon Journey Bag_Master_Ball_Sprite Legendary Poké Ball - 1000 Points + Level Pokémon
Staat je toe om een legendary pokémon te vangen.

Zoals jullie kunnen zien gaan we niet alle poke balls gebruiken die je ook in de spellen kunt gebruiken. We hebben hier bewust voor gekozen omdat dit ons het gemakkelijkst leek, ook voor de mensen die nog niet bekend zijn met pokémon. Daarnaast kun je op PJ dus ook Legendary Pokémon vangen, al moet je hiervoor een hoog aantal punten voor betalen. Achter ieder aantal punten staat + Level Pokémon, hier moet je dus ook voor betalen. Stel voor dat jij een normale pokémon wilt vangen met leven 40, dan moet je dus 10 + 40 doen en dus moet je uiteindelijk 50 punten betalen voor deze pokémon.

Random Events
Natuurlijk kun je er altijd voor gaan om je pokémon gewoon te kopen in de Winkel, maar soms, als een teamlid vindt dat een persoon écht actief is, kan deze een random event voor dit persoon houden. Zo'n random event is meestal een pokémon die naar je toe komt, wat voor soort pokémon wordt meestal random gekozen en soms hangt het ook af van hoe actief je bent op het forum. Je zou dus ook zo een legendary pokémon tegen kunnen komen! Je mag hierbij dan altijd kiezen of je de pokémon probeert te vangen of niet. Bij Random Events kun je, in plaats van pokémon, ook voorwerpen vinden. Zoals evolution stones, poké balls, berries et cetera.

Events
Het forum zal naast dit alles ook gewone events hebben. Deze events kunnen van alles zijn en meestal kan iedereen hier aan meedoen. Er worden ook zo af en toe speciale events gehouden voor een bepaald soort mensen, zoals trainers, coordinators, gymleaders et cetera. Bij zo'n event valt er altijd wel iets te winnen!

Handbook
Pokémon Journey zal ook een uitgebreid handbook krijgen waarin je niet alleen de normale regels en informatie van het forum zult vinden, maar ook per regio een pokédex, berrydex en misschien zelfs een attackdex. Wij willen jullie namelijk alles op het forum zelf aanbieden, zodat jullie niet perse hoeven te gaan zoeken op andere sites waar deze dingen allemaal te vinden zijn.

Hoe train je een pokémon?
Op Pokémon Journey willen we jullie ook stimuleren om actief te posten in de RPG en niet alleen dingen te kopen in de winkel. Daarom hebben we er bewust voor gekozen om jullie je pokémon te laten trainen via de RPG. Je maakt hiervoor een trainingstopic waarin je jouw pokémon een bepaalde aanval probeert te leren, voordat je pokémon een aanval onder de knie mag hebben, moet je minimaal 3 topics hebben aangemaakt waarin je de aanval met deze pokémon leert. Daarna mag je in een aangewezen topic posten waarin je vermeldt welke aanval je jouw pokémon leert en in welke topics je met deze pokémon getraind hebt. Een teamlid zal dan in jouw laatste trainingstopic posten en zeggen of jouw pokémon de aanval nu onder de knie heeft of niet. Wanneer jouw pokémon een aanval heeft geleerd, is het altijd mogelijk om een level hoger te kunnen krijgen, maar dit zal het teamlid ook beslissen!

Hoe breed ik pokémon?
Natuurlijk zijn er altijd mensen die het leuk vinden om pokémon te breeden! Dit kan ook op Pokémon Journey en hier hebben we ook een bepaald systeem voor. Je moet twee pokémon met dezelfde egg-group achter laten in de Daycare, je moet hierna 24 uur wachten voordat je terug mag komen om de Pokémon weer op te halen. Ben je ongeduldig en kom je eerder, dan zullen er geen eieren zijn om op te halen! Het aantal eieren en welke pokémon er in deze eieren zitten, wordt geheel bepaald door een random generator. Het aantal eieren kan verschillen van 1 tot 6 en welke pokémon je krijgt hangt af van de ouders. Je kunt altijd beslissen om de eieren te houden, te verkopen aan andere leden (voor echte punten!) of gewoon achter te laten in de Daycare - dit betekent wel dat ze van het spel worden gewist! -.

Dit is wat ik tot nu toe op papier heb, maar ik heb natuurlijk nog veel meer in mijn hoofd voor Pokémon Journey! Je kunt altijd vragen stellen over bepaalde dingen, hoe we iets gaan doen of als je iets hierboven niet begrijpt!


Laatst aangepast door Chaer op za 22 feb 2014 - 15:17; in totaal 1 keer bewerkt
Chaer
Chaer

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van CCDragon za 8 feb 2014 - 11:55

Het ziet er goed uit (wat concurrentie voor KE en Kansai betekend xD), maar wat me wel opvalt is dat het veel werk is voor de moderators en admin. Punten moeten worden toegevoegd, afgetrokken, alle topics moeten gelezen worden om bij te houden of een Pokémon leveled, een nieuwe aanval leert, of de persoon in kwestie een random event verdient, etc. Je zal dus een zeer actief en toegewijd Mod team moeten opbouwen, zeker als je leden aantal snel groeit.

Daarnaast had ik nog een vraagje: Hoe begin je? Moet je een karakterkaart maken? Hoe zorg je ervoor dat mensen niet beginnen met een overpowerde Pokémon? Welke Pokémon mogen ze kiezen als begin pokémon?

Aangezien ik mijn eigen PokémonRPG heb, heb ik veel van deze strijd al gestreden Razz Iedereen kan het echter op zijn eigen manier doen.
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van The Painted Lady za 8 feb 2014 - 12:18

oeh dit ziet er wel erg tof uit. Eigenlijk het ultieme Pokémon spel, maar dan in rpg vorm.

Maar ik heb wel even een vraag over de Regio's. Zoals je zegt je begint eerst in kanto. En als ik het goed begrijp komt de tweede regio erbij als het echt heel actief word, maar blijft kanto dan gewoon open? En als alle regio's open zijn. Heb je dan niet echt een mega groot forum. Hoe ga je dat indelen?
The Painted Lady
The Painted Lady

Aantal berichten : 81
Registratiedatum : 31-01-14
Leeftijd : 32

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van CCDragon za 8 feb 2014 - 12:32

The Painted Lady schreef:Maar ik heb wel even een vraag over de Regio's. Zoals je zegt je begint eerst in kanto. En als ik het goed begrijp komt de tweede regio erbij als het echt heel actief word, maar blijft kanto dan gewoon open? En als alle regio's open zijn. Heb je dan niet echt een mega groot forum. Hoe ga je dat indelen?  

Ik bedenk me net dat er al een forum is geweest die dit deed. Ben even de naam kwijt though. Maar hun probleem was dat ze met alle regio's tegelijk begonnen, waardoor ze soms maar één trainer in een regio rond hadden lopen. Niet erg bevorderlijk voor een RPG. Dus denk dat het sws goed is om met één of twee regio's te beginnen.
Maar zoals Painted al zegt: hoe deel je dit in? Ik heb een volledig forum gevuld met alleen Kanto, maak nog gebruik van Subboards ook. Misschien is het handig om per regio een categorie te maken, met als boards de steden en daarin weer subboards. Of zoiets. Anders krijg je idd een enorm forum.
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Lacernella Rubra za 8 feb 2014 - 13:57

Klinkt goed, Chaer!

Een vraag die bij mij op kwam borrelen: Je begint met Kanto, zijn dan alleen de Pokémon van Kanto te vangen, of alle Pokémon? En houd je je vast aan vangplekken, of mag de speler dit zelf bepalen, aan de hand van wat logisch en realistisch is?

Ik denk trouwens dat de indeling van het forum wel te doen is, maar ik zou niet alle steden als boards doen, dat is echt veel te veel. Dan zou ik eerder zeggen, deel het in in bijv. Noord-Kanto en Zuid-Kanto en maak de steden aan als subboards.(Dus Categorie: Kanto > Board: Noord Kanto en Zuid Kanto > subboard: de steden, en dat dan voor elke regio die bespeelbaar is) Ik zou ook niet te gedetailleerd erop ingaan. Op Kanto hebben de Southern Plains bijv. een eigen board, maar het zou - denk ik - veel te onoverzichtelijk worden als je dat op Pokémon Journey ook doet.
Lacernella Rubra
Lacernella Rubra
Moderator

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anita

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Chaer za 8 feb 2014 - 18:48

Bedankt allemaal voor jullie interesse! Ik zal jullie vragen beantwoorden zodra ik weer op mijn computer zit (rond half tien) dus stel gerust nog even een paar vragen want om half tien zal ik ze allemaal even beantwoorden!
Chaer
Chaer

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Lone Wanderer za 8 feb 2014 - 18:57

Het klinkt als een heel leuk idee! Persoonlijk vind ik het wel jammer dat Legends gevangen kunnen worden, want dat haalt naar mijn idee het mysterieuze van Legends weg en bovendien worden bepaalde trainers dan best wel over-powered.
Maar goed, dat is jouw keuze natuurlijk Razz Hoe ben je eigenlijk van plan de gymgevechten te gaan uitvoeren? En komt er een league zoals in de anime of in de spellen?
Lone Wanderer
Lone Wanderer

Aantal berichten : 177
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anja

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/forum

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Chaer za 8 feb 2014 - 23:11

Veel werk voor de administrators en moderators.
Natuurlijk is een forum veel werk voor het team, als je een teamlid bent moet je altijd wel een oogje open houden en letten op de regels; topics bekijken of niemand aan het spammen is en vragen beantwoorden. Ik snap dat de teamleden het enorm druk zullen hebben wanneer er meer mensen op het forum komen en het ook steeds drukker wordt op het forum en dat de random events dan waarschijnlijk heel moeilijk gaan werken. Maar het is ook niet de bedoeling dat deze events vaak voorkomen, het moet meer iets ‘speciaals’ zijn, echt iets voor iemand die je vaak in de RPG vindt en die echt actief post. De teamleden hoeven hierbij de posts niet te lezen, maar kunnen het bijvoorbeeld wel zien aan hoe vaak ze haar/hem in de RPG hebben zien posten. Daarnaast lijkt het systeem voor het trainen mij een stuk makkelijker dan gewoon levels kopen voor je pokémon, want hierbij moet je punten aftrekken en al die dingen, en daarom willen we dat de leden zelf er wat moeite in steken en drie of meer topics maken waarin ze een bepaalde aanval trainen. Wanneer ze denken dat ze klaar zijn, moeten ze in een bepaald topic plaatsen dat ergens staat en een teamlid zal dan zo snel mogelijk beslissen of de pokémon de aanval geleerd heeft of niet. Misschien dat ik, naast het team, ook een aantal mensen zal aanwijzen die dit onder hun hoede nemen, maar dat alleen als het echt te druk wordt.

Hoe begin je?
Niemand is verplicht om perse een bepaald soort persoon aan te maken (trainer, coordinator etc.) en dus kun je beginnen hoe jij wilt beginnen. Je kunt zelf kiezen of jouw persoon een trainer is, een breeder of een coordinator; of misschien zelfs iets geheel anders. Ook ben je vrij om alle drie de dingen te kiezen, want we willen geen limiet stellen aan hoe je perse moet beginnen. Leeftijd maakt ook niet zo zeer veel uit, iedereen die nog geen pokédex heeft ontvangen en dus ook nog geen starter pokémon van de Professor kan gewoon nog beginnen en dus een starter krijgen!

Moet je een karakterkaart maken?
Om overzicht te houden moet je inderdaad een karakterkaart maken, maar ik ga hiervoor geen hoge eisen stellen natuurlijk. De karakterkaart hoeft niet eens zo groot te zijn, we willen alleen een paar belangrijke dingen weten zoals algemene informatie, uiterlijk, persoonlijkheid en geschiedenis. Het hoeft niet eens uitgebreid geschreven te zijn, zo mag je altijd bij persoonlijkheid alleen de eigenschappen opschrijven en natuurlijk ben je altijd vrij om je karakterkaart te veranderen en uitgebreider te maken. Daarnaast willen we dat iedereen een pokédex aanmaakt in een bepaald forum dat daarvoor bedoeld is, in zijn/haar pokédex kun je alle pokémon vinden die hij of zij gevangen heeft. Natuurlijk mogen de leden dit heel beknopt doen en enkel zeggen wat voor pokémon het is, hoe hij heet en wat zijn aanvallen zijn. Wanneer je graag wat persoonlijks aan je pokémon wilt toevoegen, dan kan dit natuurlijk ook! Je kunt ze eigen karakters geven en misschien zelfs een eigen geschiedenis!

Hoe zorg je ervoor dat mensen niet beginnen met overpowerde Pokémon?
Niemand kan beginnen met overpowerde Pokémon, omdat iedereen begint met een starter Pokémon – behalve als je start als een gymleader, maar dat is een ander verhaal – en zoals in de spellen hebben de starter pokémon die je krijgt altijd level 5 en hier zullen wij ons ook aan houden.

Welke Pokémon mogen ze kiezen als begin Pokémon?
Ik wil het heel simpel houden voor iedereen, zoals in de spellen ook, en daarom heb ik ervoor gekozen om er gewoon bij te blijven zoals ze het in de spellen ook doen. Je kunt kiezen tussen de starter pokémon die in jouw starter regio worden aangeboden. Dus in het geval van Kanto kun je kiezen tussen Charmander, Bulbasaur of Squirtle.

Blijft Kanto gewoon open wanneer de tweede regio geopend is?
Ja, alle regio’s zullen open blijven. Ik begin bewust met kanto omdat ik niet met een reusachtig forum wil beginnen en met duizenden plekken waarin je kunt rpg’en. Want dit zorgt vaak voor inactiviteit, omdat dan de personages over de regio’s worden verspreid namelijk.

Hoe ga je de RPG indelen?
Ik ben van plan om het niet te groot te maken, omdat dat zal zorgen voor een iets te enorme impact voor eventuele nieuwe leden. Daarom zal iedere regio een apart sub-forum hebben. Dus er zal een categorie zijn met ‘Regions’ waaronder je alle regio’s kunt vinden. Als je op de regio klinkt, in dit geval kanto, dan kom je pas bij de echte gebieden. Zo zal het forum in ieder geval een stuk minder groot uitzien.

Je begint met Kanto, zijn dan alleen de pokémon van Kanto te vangen?
Ja, je kunt in Kanto alleen maar de pokémon vangen die je normaal in kanto zult vinden. Ik hoop niet dat ik je hiermee teleurstel want ik kan het begrijpen als iemand een favoriet heeft uit bijvoorbeeld de zesde generatie, want dan zal je nog wel even moeten wachten.

Houdt je je vast aan de vaste vangplekken?
Ik was van plan om dit wel te doen, maar ik ben dan bang dat leden dan enorm veel moeten gaan zoeken als ze een bepaalde soort pokémon willen vangen. Ik denk dat ik het wel ga doen, om de RPG nog meer te laten lijken op het spel en de anime. Waarschijnlijk zal er bij ieder board dan een topic staan met de pokémon die er te vangen zijn en misschien dat ik zelf ergens bij de pokédex of zoiets, een lijst plaats met waar welke pokémon te vangen is; iemand die hier nog enige suggesties voor heeft? Moet ik de vaste vangplekken aanhouden of schrappen?

Hoe ben je eigenlijk van plan om de gymgevechten te gaan uitvoeren?
Wanneer jij denkt dat je er klaar voor bent om een gymleader uit te dagen, post je simpelweg in de desbetreffende gym waarin jouw personage de gymleader uitdaagt. In deze eerste post vermeld je welke pokémon jouw personage heeft meegenomen, hij of zij mag een maximum aan zes pokémon meenemen, dit mag minder zijn maar niet meer. De gymleader reageert hierop en kiest in deze post zijn eerste pokémon uit, daarna ben jij aan de beurt om jouw eerste pokémon uit te kiezen en meteen ook aan te vallen. De gymleader mag in de volgende post beslissen of hij/zij jouw pokémon uitschakelt of dat zijn eigen pokémon wordt uitgeschakeld. Om te kunnen winnen moet jouw pokémon hetzelfde of een hoger level hebben dan de pokémon waar hij/zij tegen vecht en het is handig als jouw pokémon in het voordeel is. Wanneer je pokémon in het nadeel is, is er de mogelijkheid dat je verliest.

Komt er een league zoals in de anime en spellen?
Om eerlijk te zijn ben ik helemaal niet bekend met leagues en heb ik dit even moeten opzoeken – het is alweer een tijd geleden dat ik de anime heb bekeken en in de spellen ben ik nog nooit zover gekomen – en ik denk, dat zodra ik er een idee voor heb hoe ik het ga doen, dat het er wel degelijk in kan komen! Maar daar moet ik nog even over nadenken!

Even over de legendarische pokémon, ik vond het ergens wel wat hebben dat je ook de mogelijkheid hebt om een legendarische pokémon te kunnen krijgen. Ik hoop dat je merkt dat deze pokémon enkel en alleen beschikbaar zijn voor de leden die echt actief zijn, aangezien ze 1000 punten kosten en je die niet zomaar krijgt! Je zult dus veel in de RPG moeten posten en ergens vind ik dat de mensen die het zo graag willen om een legendarische pokémon te hebben, er ook de kans voor mogen krijgen om ze te kopen. Misschien dat ik een regel inzet dat je ze niet in gymgevechten mag gebruiken, of dat ze even sterk zijn als een starter pokémon ofzo.
Chaer
Chaer

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van The Painted Lady za 8 feb 2014 - 23:35

Ik zal wel vaste vangplekken hebben, dan heb je ook meer de kans dat mensen over de rpg verdeeld zijn omdat ze een bepaalde pokemon willen hebben.

Nog even over een legendarische vangen. Op zich vind ik het wel goed dat ze heel duur zijn en dat je ook veel moeite moet doen om er een te krijgen, maar zover ik weet vanuit de spellen en ik geloof dat het ook zo is in de anime is dat er van elk soort legendarische er maar 1 is. Dus 1 moltres, 1 zaptos enz. Want als twee leden graag een moltres willen, maar er bestaat er maar een dan komt er vast ruzie over wie die moltres wil.
The Painted Lady
The Painted Lady

Aantal berichten : 81
Registratiedatum : 31-01-14
Leeftijd : 32

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van AngelOfTheLord zo 9 feb 2014 - 10:08

Ik ben zeker geinteresseert in deze rpg, gewoon al omdat het van Pokémon is xD
Ik heb wel één vraagje want de andere zijn allemaal al beantwoord; Komen er ook bad guys? Dus een organisatie als bv. Team Rocket?
Er is wel nog één ding, als iedereen uit dezelfde 3 starters moet kiezen dan ga je echt veel dezelfde pokémon krijgen en ik vrees dat veel mensen dan ook dezelfde starter gaat kiezen.
AngelOfTheLord
AngelOfTheLord

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Narnia 8D
Naam : L from Lisa c:

http:// http://iaml.jcink.net/

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Chaer zo 9 feb 2014 - 10:20

The painted lady: Waarschijnlijk ga ik dat een beetje onrealistisch maken dan en het er gewoon bij houden dat er meer legendarische pokémon zijn. Ik weet het niet zeker maar waarschijnlijk laat ik die legendarische pokémon gewoon even sterk zijn als een starter pokémon.

Lisa: Daar heb je ergens wel gelijk in, maar ik zou niet weten uit welke andere pokémon ze dan zouden mogen kiezen. Ik wil het namelijk zo houden dat het veel lijkt op de spellen zelf, maar dan in de RPG. Dus mij lijkt het ergens wel logisch dat veel mensen dan dezelfde pokémon hebben. Daar zijn het starters voor, niet waar?

Oh en ik wil nog even om jullie mening vragen:
Tickets
Zodra de site wat groter wordt en we meer dan één regio hebben, had ik het idee om een soort ticket systeem in te voeren. Wanneer je van een bepaalde regio naar een andere regio wilt reizen, dan kan dat door middel van het kopen van een ticket. Zodra je zo'n ticket gekocht hebt ben je als het ware van de regio waar je je momenteel in bevindt, naar de andere regio gereisd. De tickets gaan meteen in en je kunt ze niet kopen en later pas gebruiken.
Nu vraag ik of dit goed is of dat dit voor een soort stilte kan zorgen in bepaalde regio's, en als dit oké is zou ik graag suggesties willen horen van hoe duur zo'n ticket moet worden. Ik wilde het sowieso niet te duur maken, want dat gaat mensen ervan weerhouden om tickets te kopen natuurlijk.
Chaer
Chaer

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van CCDragon zo 9 feb 2014 - 13:01

Slytherat schreef:Ik ben zeker geinteresseert in deze rpg, gewoon al omdat het van Pokémon is xD
Ik heb wel één vraagje want de andere zijn allemaal al beantwoord; Komen er ook bad guys? Dus een organisatie als bv. Team Rocket?
Er is wel nog één ding, als iedereen uit dezelfde 3 starters moet kiezen dan ga je echt veel dezelfde pokémon krijgen en ik vrees dat veel mensen dan ook dezelfde starter gaat kiezen.

Ik moet zeggen dat ik wat overeenkomsten begin te zien met Kanto Experience, maar dat is natuurlijk onvermijdelijk Razz Ik kan echter wel wat van mijn ervaringen delen:
TeamRocket: Bedenk je goed wat je hiermee wil doen! Want als TR gewoon alleen 'bestaat', heeft het geen invloed op het forum. TR moet een duidelijk doel/verhaallijn hebben om dit ook echt nut te geven.
Starters: True, true, true. Ik gebruikte dit systeem ook in het begin, dat je enkel de starters mocht kiezen. Maar we kregen al heel snel een enorme overpopulatie aan deze drie (en voornamelijk Charmander btw). Ik ben daarom overgestapt naar een credit systeem, waarbij nieuwe leden een bepaald aantal credits te besteden hebben aan hun begin Pokémon (afhankelijk van in welke leeftijdsgroep ze zitten). Dit brengt echter ook nog altijd probleempjes met zich mee, vooral omdat mensen het niet lezen of niet begrijpen.

Tickets: Hmm, ik snap je gedachtengang, maar dit gaat niet werken als je niet twee of drie leden hebt die op hetzelfde moment klaar zijn om naar een andere (en ook nog dezelfde!) Regio te gaan. Anders krijg je hele lege fora.. Dit kan je op zich wel doen, maar dan zou ik het in stapjes doen. Bv. Eerst alleen tickets verkopen om met de Magnet Train naar Johto te gaan.
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Chaer zo 9 feb 2014 - 14:12

Team Rocket
Ik denk niet dat Team Rocket er al in het begin van het forum zal zijn, waarschijnlijk komen ze pas later en dan met een grote verhaallijn natuurlijk!

Starters
Ik snap dat er dan een overpopulatie aan starters komt, maar is die kans niet altijd groot? Want meestal zijn bepaalde starters de favoriet van mensen en maar weinig mensen kiezen bijvoorbeeld een caterpie in plaats van een charmander. Ik denk dat ik het zo ga laten, misschien dat het later nog veranderd wordt maar waarschijnlijk niet. Ik wil het niet te ingewikkeld maken voor mezelf en anderen, want zoals Carla hierboven al vermeld heeft; veel mensen lezen dat systeem niet eens of zien het over het hoofd, daarom zal ik het gewoon houden bij de starters die elke regio heeft.

Tickets
Je hoeft niet perse klaar te zijn met een regio om naar een andere regio te gaan, ik weet nog niet zeker of ik het ga invoeren natuurlijk en het zal zoals gewoonlijk in stapjes gaan - netzoals dat de regio's niet allemaal tegelijk komen - Maar ik denk dat ik dit idee ga schrappen, want het kan voor inactiviteit in bepaalde regio's zorgen en als iedereen gewoon vrij is om overal - in alle regio's - te posten, dan doen ze dat ook denk ik.

Carla: Je zult altijd wel wat overeenkomsten zien met Kanto Experience, want het zijn tenslotte beiden twee pokémon forums waar je een mens kunt spelen en ik wil het het liefst zo veel mogelijk op het spel/de anime zelf laten lijken!

Even terug op de legendarische pokémon, wat vinden jullie dat ik moet doen? Ze vangbaar maken of niet?

Of the Month
Je ziet het volgens mij steeds vaker terug op forums, dit bekende Of the Month. Iedere maand worden een paar leden genomineerd voor een of the month prijs. Ik heb daarbij veel ideeën voor de OTM nominaties, welke zou ik gebruiken?
- Trainer OTM
- Coordinator OTM
- Breeder OTM
- Pokémon OTM
- Battle OTM
- Topic OTM
- Couple OTM

Daarnaast wil ik ook een soort prijzensysteem hebben voor deze OTM. Ik heb het idee gekregen om de mensen een normaal(of shiny?) pokémon ei aan te bieden naar keuze. Wat vinden jullie hiervan?
Chaer
Chaer

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van AngelOfTheLord zo 9 feb 2014 - 14:29

Dat pokémon forums op elkaar gaan lijken is natuurlijk onvermijdelijk. Forums die gaan over Warrior Cats zullen op zekere vlakken ook altijd op elkaar lijken, dat komt gewoon door het onderwerp. Je kan natuurlijk proberen om zo origineel mogelijk te blijven maar dat is niet altijd even simpel.

Legendarische Pokémon > Als je ze vangbaar wilt maken zou ik van elke soort wel maar één nemen. Het is niet logisch als er ineens 10 Mewtwo's gaan rondlopen of 3 Dialga's. Een legendarische pokémon is iets speciaal en dat moet je ook zo houden vind ik. De kans bestaat inderdaad dat 2 mensen dezelfde willen hebben, maar degene die er als eerst bij is krijgt de pokémon. Het is hetzelfde als Faceclaims, het kan goed zijn dat 2 mensen dezelfde faceclaim willen hebben maar degene die de faceclaim als eerste heeft, krijgt hem. Je kan van de Legendarische pokémon natuurlijk ook een event maken. Iemand die bv zeer actief is en alles kan een legendarische pokémon tegen komen maar niet vangen.

Starters > Er zijn inderdaad mensen die gaan voor de gewone starters maar er zijn ook genoeg mensen die zouden gaan voor een andere pokémon. Als je met de 3 starters van Kanto begint dan zou ik bv. voor Charmander gaan gewoon omdat ik geen fan ben van de twee andere, en ik vermoed dat veel mensen gaan voor Charmander zoals eerder is vermeld. Ik denk persoonlijk dat het het beste is om iedereen zelf te laten kiezen welke pokémon hij/zij als starter wilt en je je niet houdt aan de 3 standaards.

OTM > Dat idee vind ik wel goed, maar ik zou het dan ook niet beperken tot enkel pokémon maar ook evolutiestenen en andere voorwerpen.
AngelOfTheLord
AngelOfTheLord

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 26
Woonplaats : Narnia 8D
Naam : L from Lisa c:

http:// http://iaml.jcink.net/

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Cricket zo 9 feb 2014 - 14:34

Starter Pokémon
Misschien kun je als starter Pokémon een soort import maken van Starters uit elke generatie? Zodat je toch een klein beetje generatie diversiteit krijgt? Of events creëren dat mensen plotseling een Pokémon tegen komen uit een andere generatie in speciale events gegenereerd door de admin? Dit betekent natuurlijk extra werk, maar het kan het voor mensen die heel erg dol zijn op Pokémon uit andere generaties minder schrijnend maken omdat ze hun favoriete Pokémon misschien nog wel kunnen krijgen. Tevens kun je dan via breeding/trading/wondertrading misschien wel ervoor zorgen dat ze dan langzaam wat vaker voor gaan komen?
Cricket
Cricket
Admin

Aantal berichten : 479
Registratiedatum : 08-12-13
Woonplaats : Apeldoorn
Naam : Babs

https://kickstart.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Chaer zo 9 feb 2014 - 15:20

OTM
Ik heb een nieuw idee! Ik kan misschien een lijstje maken van prijzen die je kunt winnen en wanneer iemand een bepaalde nominatie gewonnen heeft, gooi ik dat lijstje in een random generator en haal daar 3(?) dingen uit en stel ze voor voor de persoon die gewonnen heeft. Hij of zij mag dan uit deze drie dingen kiezen. Misschien dat ik de legendarische pokémon daar ook in kan gooien?
- Een pokémon ei naar keuze uit Kanto
- Een pokémon ei naar keuze uit Johto
- Een pokémon ei naar keuze uit Hoenn
- Een pokémon ei naar keuze uit Sinnoh
- Een pokémon ei naar keuze uit Unova
- Een pokémon ei naar keuze uit Kalos
- Een legendarische pokémon naar keuze voor een hele maand in bezit hebben.
- Een evolutiesteen naar keuze

Nog meer suggesties?

Het idee van Babs
Het idee van je random events heb ik even overgenomen en in de OTM's gezet zoals je ziet, je kunt nu door te winnen dus een pokémon ei uit de andere regio's krijgen naar keuze.

Random events in breeden
Ik denk dat er genoeg mensen zijn waarvan hun favoriete pokémon niet in kanto zit maar in een van de andere regio's. Daarom leek het me wel leuk om ook random events te houden in het breeden, iets wat men kan stimuleren om hun pokémon te breeden. Iedere keer als twee pokémon eieren met elkaar krijgen, heb je 10% kans om een soort mystery egg(?) te krijgen waarin

Wondertrading
Ik heb nooit echt iets gedaan met wondertrading aangezien het nieuw is in de X & Y spellen en ik die nooit echt zal spelen, maar van wat ik eruit heb begrepen is dat je een pokémon gaat traden en dan een random pokémon terug kan krijgen(?).

Starter Pokémon uit andere regio's
Ik kan het begrijpen dat er een overpopulatie komt aan bepaalde pokémon als er maar 3 starter pokémon zijn in het begin. Daarom wil ik het idee van Babs ergens wel volgen om iedereen de keuze te geven uit alle starter pokémon die er zijn (van alle zes de regio's). Wat vinden jullie hiervan?
Chaer
Chaer

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van The Painted Lady zo 9 feb 2014 - 15:38

Misschien valt die overpopulatie nog wel mee. Als je rpg goed loopt komt tenslotte de 2e generatie erbij. Dus dan kunnen nieuwe leden toch ook besluiten om in de 2e generatie te beginnen, waar je weer andere starters kan krijgen.
The Painted Lady
The Painted Lady

Aantal berichten : 81
Registratiedatum : 31-01-14
Leeftijd : 32

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Lone Wanderer zo 9 feb 2014 - 15:43

Je ideeën klinken allemaal heel leuk, Chaer! Ik heb nog wel wat vragen en opmerkingen. Het is een hele lijst geworden, maar dat komt omdat er gewoon veel gezegd is Razz (ik hoop dat ik geen dingen zeg die waar al antwoord op is gegeven en zo)

Maar het is ook niet de bedoeling dat deze events vaak voorkomen, het moet meer iets ‘speciaals’ zijn, echt iets voor iemand die je vaak in de RPG vindt en die echt actief post. De teamleden hoeven hierbij de posts niet te lezen, maar kunnen het bijvoorbeeld wel zien aan hoe vaak ze haar/hem in de RPG hebben zien posten.
Misschien is het niet zo bedoeld, maar zo komt het op me over alsof het echt puur om kwantiteit gaat en dat het niet uit maakt hoe nuttig je posts daadwerkelijk zijn. Bij wijze van spreke: je zou tienduizend posts kunnen schrijven van vijftig woorden waarin je alleen maar doelloos rondloopt. Je zou dan het probleem kunnen krijgen dat mensen echt gaan schrijven om in aanmerking te komen voor zoiets speciaals.

Daarnaast lijkt het systeem voor het trainen mij een stuk makkelijker dan gewoon levels kopen voor je pokémon, want hierbij moet je punten aftrekken en al die dingen
Je kunt ook gewoon de levels niet zo precies bijhouden? In de anime is het ook niet zo dat Ash precies weet welk level zijn Pokémon zijn Wink

Niemand kan beginnen met overpowerde Pokémon, omdat iedereen begint met een starter Pokémon
Dus je mag geen oud vrouwtje zijn dat al haar hele leven samen met haar Magcargo in een van Geodude-vergeven grot heeft gewoond? Nah, dat is maar een voorbeeld; maar het is dus de bedoeling dat echt iedereen een starterPokémon krijgt, ongeacht je leeftijd? Dat lijkt me eerlijk gezegd best vreemd, want mensen kunnen ook best andere Pokémon hebben gevangen als ze al ouder zijn dan 10. Of is het het doel van de RPG om uiteindelijk alle Pokémon te vangen?

Ja, je kunt in Kanto alleen maar de pokémon vangen die je normaal in kanto zult vinden.
Ik vind het jammer dat je voor Kanto hebt gekozen, omdat Kanto Experience al bestaat. Waarom zouden mensen naar jouw forum komen als ze zich allang op Kanto Experience hadden kunnen aanmelden? Ik denk dat je óf beter met een andere regio kunt beginnen (Jotho! <3) óf wel alle Pokémon toestaan in Kanto (of in ieder geval van de eerste twee of drie generaties. Per slot van rekening is het logisch als Jotho-Pokémon ook naar Kanto kunnen en vice versa, gezien die twee regio’s aan elkaar liggen). Op die manier onderscheid je je beter van Kanto Experience.

Moet ik de vaste vangplekken aanhouden of schrappen?
Dat zou ik wel doen. Kijk, Pokémon als Rattata en Pidgey kunnen natuurlijk overal voorkomen, maar veel andere Pokémon zijn echt duidelijk gebied-gebonden, dus het is wel het meest logisch als je min of meer vaste vangplekken hebt. Though, wat vooral belangrijk is, is dat je aangeeft hoe zeldzaam bepaalde Pokémon zijn, anders heb je binnen no-time twintig Eevee-trainers.

Om te kunnen winnen moet jouw pokémon hetzelfde of een hoger level hebben dan de pokémon waar hij/zij tegen vecht  
Vind ik niet logisch. Als je met een Water Pokémon tegenover een Rock/Ground-Pokémon staat, kun je (althans in de spellen) zelfs met gemak winnen als je vijf levels lager bent.

maar weinig mensen kiezen bijvoorbeeld een caterpie in plaats van een charmander.
Proud to be a Caterpie-fan, hehe x’D

Even terug op de legendarische pokémon, wat vinden jullie dat ik moet doen? Ze vangbaar maken of niet?
Ik vind van niet, maar ik ben dan ook zo iemand die Legends het liefst ziet als super-mysterieuze onaantastbare Pokémon. Ik zou ze sowieso niet allemaal vangbaar maken, want bepaalde legendary’s geven echt te veel macht. Arceus, natuurlijk, maar ook Celebi, Ho-Oh,... Mewtwo! Ik zou me dan beperken tot de “mindere” legendary’s.

Ik heb daarbij veel ideeën voor de OTM nominaties, welke zou ik gebruiken?
Battle of the Month is in ieder geval heel origineel! Couple of the Month ben ik zelf nooit zo’n fan van. De rest klinkt allemaal goed, maar dan hangt het er een beetje van af hoeveel leden er zijn per groep (als er maar 3 breeders zijn is het een beetje loos, bijvoorbeeld xD).
Lone Wanderer
Lone Wanderer

Aantal berichten : 177
Registratiedatum : 14-12-13
Leeftijd : 30
Naam : Anja

http://hongerspelenrpg.actieforum.com/forum

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Chaer zo 9 feb 2014 - 16:07

Random events puur kwantiteit?
Het spijt me als het zo overkwam wat ik zei, want ik bedoel echt niet dat we alleen maar letten op kwantiteit van de posts. Ja, we letten op activiteit, maar ook op de kwaliteit van een post. Natuurlijk zal iemand die enkel maar een of twee regels post -wat ik zie als een soort spammen - geen random event krijgen als hij of zij zo doorgaat. Maar wat ik dus bedoel is dat random events zijn weggelegd voor de mensen die activiteit tonen en zo af en toe een post maken.

Levels bijhouden
In een RPG lijkt het me toch wel handig om de levels van een pokémon bij te houden en daarbij ook de aanvallen. Want als je ze niet bijhoudt kan iemand gemakkelijk daar misbruik van maken en hun pokémon opeens level 20 maken en zeggen dat ze er ondertussen al zoveel mee getraind hebben. Ik wil ze dus wel degelijk bijhouden.

Niemand kan beginnen met overpowerde Pokémon
Daar heb je ergens wel gelijk in en ik denk dat we daar ook uitzonderingen voor kunnen maken natuurlijk. Als je een goede geschiedenis hebt van hoe je je eerste pokémon hebt ontvangen (misschien aan je gegeven door je ouders, gekregen van iemand et cetera) dan mag dat. Al denk ik dat ik dan een limiet moet maken voor hoe hoog het level van je pokémon is, wat vind je van 20? Is dat te laag, te hoog of goed zo?

Je kunt alleen maar pokémon vangen in Kanto.
In de vorige posts is het onderwerp over de pokémon van de andere regio's ook aan bod gekomen en ik heb besloten om bepaalde dingen hierin te veranderen. Je kunt wel degelijk pokémon krijgen van andere regio's. Je kunt ze vangen tijdens een random event, je kunt ze krijgen door een random event tijdens het breeden (zie vorige pagina), je kunt ze krijgen door een OTM prijs te winnen en door een Wondertrade kun je ze ook krijgen.

Je kunt beter een andere regio kiezen.
Ik heb bewust voor Kanto gekozen omdat de eerste regio is van alle regio's die er ooit zijn geweest. Daarom wil ik er ook mee beginnen, omdat de spellen en zelfs de anime daar ook mee begonnen zijn. Johto zal volgen en daarna, in volgorde, de andere regio's. Ik weet dat Kanto Experience er al is en ik begrijp dat mensen dan gaan denken; waarom zou ik naar die site gaan als er al een RPG was over Kanto? Maar er komen meer regio's bij en dat onderscheid PJ van KE.

Zeldzaamheid van Pokémon
Ik denk niet dat ik hier veel mee ga doen, met hoe zeldzaam een bepaalde pokémon is. Dat zou Pokémon Journey nog ingewikkelder maken en dat wil ik voorkomen. Want je kunt een poké ball kopen en daarmee één pokémon vangen naar keuze. Dit wil ik ook gewoon zo houden.

Gevechten tussen Pokémon
Ik heb het, doordat ik zoveel moest uitleggen, een beetje verkeerd uitgelegd. Ik zal het even uitleggen door middel van punten:
- Jouw pokémon moet hetzelfde of een hoger level hebben dan de ander wanneer hij/zij in het tegendeel is óf als hij/zij gelijk is aan de ander (Steen tegen Steen, Water tegen Water etc)
- Jouw pokémon moet in het voordeel zijn als hij/zij een lager level heeft dan de tegenstander.

Sorry als het een beetje beknopt is, kun je me zeggen of het zo wel een beetje klopt?

Legendarische Pokémon
Zoals ik al in het vorige topic gezegd had, zullen die vanaf nu alleen aanwezig zijn door het winnen van een OTM prijs, wanneer je die wint heb je de kans op een legendarische pokémon naar keuze te winnen voor een hele maand, daarna zal de pokémon weer vrij zijn.

OTM prijzen
Waarschijnlijk komen de OTM's pas wanneer de RPG al een beetje actief is, zodat we genoeg trainers, breeders etc. hebben om uit te kiezen. Maar wat vinden jullie van de Pokémon OTM? Schrappen of niet?

---
Ik denk dat ik het toch gewoon ga houden bij de drie starters, je kunt je starters altijd via wonder trades traden met een andere pokémon indien je liever een andere wilt hebben.
Chaer
Chaer

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van CCDragon zo 9 feb 2014 - 17:06

Levels: Ik snap je angst, maar op KE houden we het niet bij en dat gaat ook goed. Echter, als een lid aanvallen gaat gebruiken die veel te sterk zijn voor hun pokémon (omdat ze bijv. nog maar 3 dagen op het forum zijn óf dat ze nooit een trainingspost hebben gemaakt waarin hun pokemon deze aanval oefent), zal een moderator hier een opmerking over maken. Word het gedrag niet aangepast, dan zal de persoon waarschuwingen ontvangen (dit is echter nog nooit voorgekomen)

Zeldzaamheid: Please, please do. Ik heb echt een complete overbevolking aan Eevee en Vulpix (en Pikachu) op mijn forum, omdat dit hele populaire Kanto Pokémon zijn. Aangezien ze bij mij eerst maar 1 credit kostten, begon bijna iedereen met een Eevee of Vulpix. Nu heb ik het aangepast en zijn ze ook neit meer zo makkelijk in het wild te vinden.

Beginpokémon: Tsja, als je er niet echt regels voor gaat stellen, zou je gewoon per KK moeten kijken of de geschiedenis etc voldoende is en misschien dan zelf aangeven wat voor level de Pokémon naar jouw idee heeft (betekend wel nog meer mod/admin werk!)

Legends: Tsja, ik ben ook tegen het Legends bezit. Puur omdat Legends bestaan met een reden. Als je bijv. de relatie tussen Kyogre en Groudon neemt. Als iemand Groudon vangt, zou de complete balans in elkaar storten en de wereld vergaan in de zee.

OTM: Battle of the month klinkt leuk! Maar overdrijf niet met het aantal awards, vooral niet in het begin. Ik had in het begin 3 awards (voor karakter, trainer en coördinator), maar te weinig actieve leden om ze aan uit te delen. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar Karakter en Pokemon of the season.
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Chaer zo 9 feb 2014 - 18:02

Ik zal binnenkort de uiteindelijk schets/informatie opschrijven en hier plaatsen, eerst wil ik nog een paar dingen voorstellen:

Become a Pokémon Master
Ik weet het, dit hoort niet bepaald bij de spellen of de anime en is eigenlijk een geheel eigen idee omdat je in de anime wel vaker hoort dat ash een Pokémon Master wilt worden. Nu lijkt het mij dat er ieder jaar - een jaar in de RPG - een toernooi komt waarbij alle leden die zich ervoor aanmelden mee mogen doen en uiteindelijk tegen de momentele pokémon master mogen vechten voor de titel pokémon master. Dit lijkt volgens mij wel een beetje op de league, maar omdat ik die niet geheel begrijp en dat weer een heel groot stuk is om over na te denken hoe we het gaan doen, ga ik het gewoon heel simpel aanpakken. Er komen drie categorieën voor alle drie de soorten mensen die iets met pokémon hebben:
- Gevechten (Voor de trainers)
- Wedstrijden (Voor de coordinators)
- Shows (Voor de breeders)

Er zullen dus in totaal 3 pokémon masters zijn, een trainer, een coordinator en een breeder. Suggesties/meningen/vragen?

Bespeelbare Legendarische Pokémon
Ik ben erg, ik weet het. Maar ik vind dat ze toch ergens een rol moeten spelen in het forum en zoals hierboven gezegd is door Carla, hebben de legendarische pokémon vaak de rol om de wereld van Pokémon in balans te houden. Daarom leek het mij leuk als ze bespeelbaar waren. Natuurlijk zijn dit de enige bespeelbare pokémon en moet je hier een aanmelding voor maken voordat je zo'n pokémon mag bespelen. Wij zullen hierbij opletten of de persoon actief genoeg is en een beetje oké kan rpg'en. Daarnaast, wanneer de persoon achter zo'n legendarische pokémon inactief begint te worden, kunnen wij altijd nog beslissen om deze pokémon weg te geven. Suggesties/opmerkingen?
Chaer
Chaer

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van CCDragon zo 9 feb 2014 - 18:05

Het Pokémon Master idee klinkt leuk! Dan hoef je niet te wachten tot leden 5 lintjes of 8 badges hebben. Ook leuk dat je het voor verschillende categorieën organiseert!

Ai, niet doen. Sorry, maar als je een Trainer RPG runt, moet je mensen geen Pokémon laten bespelen. Daarnaast wil diegene natuurlijk lekker met de Legendary kunnen posten, waardoor er opeens in elk topic op jouw forum een Articuno of Ho-oh neer kan ploffen. Dat schaad het realisme echt enorm.
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Chaer zo 9 feb 2014 - 18:07

Dan denk ik dat ik dat ook in ga voeren, het leek mij wel leuk om iedereen de kans te geven om mee te doen, hoe weinig badges of lintjes je ook hebt, je kan gewoon een poging wagen~!

En over de Legendarische Pokémon heb je wel gelijk xD Dom idee van me, ik denk dat ik ze gewoon niet vangbaar maak en weg laat.
Chaer
Chaer

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Chaer zo 9 feb 2014 - 20:36

Contests
Er komt een jury van drie mensen die lintjes kunnen uitdelen aan de coordinators. Je kunt deze jury uitdagen en van hen krijg je dan drie opdrachten:
- De eerste opdracht is het verkleden van je Pokémon, je krijgt toegang tot de garderobe van de Contest Hall en mag uit alles kiezen. Je moet je pokémon hierbij in de post zo goed mogelijk beschrijven, de manier waarop hij doet, hoe bij beweegt en natuurlijk wat hij aan heeft! Ieder jurylid zal jouw pokémon dan een score geven van 0 tot 10 (hierbij kun je dus 30 punten in totaal krijgen!)
- In de tweede opdracht laat een van je Pokémon een move zien, dit moet je zo goed mogelijk beschrijven in de post en het is belangrijk dat het zo mooi mogelijk uitziet natuurlijk! De move mag van alles zijn en moet het liefst zelfverzonnen zijn. Ieder jurylid zal jouw pokémon dan een score geven van 0 tot 10.
- Bij de derde opdracht moet je twee pokémon gebruiken en het is de bedoeling dat zij samen een -zelfverzonnen- move maken. Dit mag van alles zijn en de jury zal natuurlijk ook letten op creativiteit! Ieder jurylid zal dan een score geven van 0 tot 10.

Zijn hier misschien nog enige suggesties voor of ideeën? Of moet ik het gewoon zo laten als in de anime?

Chaer
Chaer

Aantal berichten : 144
Registratiedatum : 14-12-13
Naam : Linn

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van CCDragon zo 9 feb 2014 - 21:19

Hmm, klinkt wel goed, alleen kan het nogal lang gaan duren. Ik zou het niet doen zoals in de anime, heb ik ook geprobeerd, maar dan gaan je contests te lang duren. Je kan het misschien beter bij de eerste twee laten (dus zoals in de spellen eigenlijk: eerst appeal, daarna een attack).
CCDragon
CCDragon

Aantal berichten : 335
Registratiedatum : 03-01-14
Leeftijd : 31
Woonplaats : Drenthe / Leeuwarden
Naam : Carla

http://www.kanto-experience.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Pokémon Journey Empty Re: Pokémon Journey

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum